torsdag 2 september 2010

Dagens: friskvård i kommunistisk anda?

Nu får ju ingen ta illa upp här om man nu är kommunist, men det var den bästa liknelsen jag kunde komma på, förutom möjligen "solidaritet". Vad handlar det om då?
Jo, jobbet har nyligen infört att alla ska ha friskvård mellan 16 och 17 på torsdagar. Och det går inte an att man själv går och simmar, joggar eller så. Utan det ska göras tillsammans.... Visst, det är ju  trevligt...och risken är ju att om man säger att alla ska göra det men inte tillsammans så är det ju några som struntar i det och istället drar hem. Men lite så där "upp till kamp"  och "demonstrationstågskänsla" fick jag ändå när vi alla mangrant skulle gå till våra respektive grupper. (Jo, vi fick välja mellan några olika alternativ). Hihi. Själv cyklar jag ju än så länge till jobbet och hem, med hämtning över hela området (känns det som) så motion får jag ju där också.
Fotoakuten.se  

Nu ska jag ta en liten runda i odd-världen igen. SeeYa!

2 kommentarer:

  1. Tvingande motion på arbetstid?! Nästan som att tvinga kvinnor att ha bröstpump, hehe:)

    SvaraRadera
  2. Haha...! Javisst! Lite sjukt är det.... :-)

    Särskilt när man jobbar som jag där tid är bristvara. Tanken är väl att motionen ska hjälpa alla med stressen. Typ friskare kropp-piggare knopp...som klarar mer stress...
    Men jag gillar inte det där med att man måste göra det "tillsammans".

    Å det där med bröstpumpsdiskussionen...alltså, kan knappt kommentera det...blir så förbannad!
    Men vi kan väl tvinga alla män att de ska lämna spermiedonationer i jämlikhetens namn, så att alla som vill minsann ska kunna få barn, så varje dag kl. 14.00 måste alla män i en viss ålder gå ifrån för att i en maskin pumpa ut lite....undras vad de skulle tycka om det va!

    SvaraRadera