tisdag 23 november 2010

Fortsatt sjuka här och tristess

Så vem vill fortsätta läsa efter den rubriken?? Men jag är så utless på att hosta och hosta och hosta. Känner mig mattare än en matta...Och till vårdcentralen är det ingen idé att gå, de kommer bara att säga typ "förkylning lilla gumman (trots att jag knappt snorar över huvudtaget), eller du får vänta eftersom det är hosta: det måste du gå med i 2-3 veckor innan vi gör något typ....Jo, seru, det hjälper nog. *ironi* Vid middagstid har jag så ont (träningsvärk??) i bröstkorgen att jag tar en ipren senare för att kunna sova...sover som utslagen, vaknar på morgonen och hostar hysteriskt i 40 (!) minuter innan jag tvingar mina lurviga över sängkanten för att hjälpa maken att klä på yngsta damen (inte jag då...) innan han stackaren får lämna hela bunten... Då faller jag ihop i soffan med te och där har jag häckat i några timmar nu.

Ringde mamma som undrade hur jag mådde redan när jag sa "Hej!". Var nu tyst och drick varmt, var rådet därifrån...

Så, så kul har jag det....och eftersom man är hemma och inte orkar göra något vettigt så hamnar man då och då framför datorn och sitter på händerna, för det ska inte klickas! Reor eller ej, jag BEHÖVER inget just nu! Förutom att bli frisk då, men det har jag inte sett till vare sig fullpris eller  rea ännu.....
Det värsta är väl Tradera, tänk om just den där gamla godingen man letat efter dyker upp NU: innan jul. Det är ju ganska troligt, eftersom det är nu som folk vill ha mer pengar, och då tar sådana beslut om att sälja godingar.....Så sitta, sitta, sitta...

Just nu känns det inte ens som om jag orkar en studiedag imorgon, kommer skrämma ihjäl alla med min grotthosta...plus vet ej om jag orkar sitta på en hård stol en hel dag.

Ha det bra alla ni andra därute! Jag väntar på snön som ska komma, lite roar matt, hostande, uttråkad, kvinna....

6 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som att du ska stanna hemma ytterligare några dagar! Jag vet hur det är, det dåliga samvetet kryper sig på... Sambon berättar för mig att jag till och med pratar med eleverna i sömnen och gjort det sedan jag blev sjukskriven :) Han säger att frökenrösten är på haha... Ja akta rösten, läste någon ny rapport om lärares stämband, inte bra, men vårt främsta verktyg! Eller enda kanske... Låter nästan som att du kan ha lunginflammatin på g, kanske borde ta dig en tur till Vårdcentralen ändå.
    Tack för hjälpen med Primebootsen, breda fötter här med, får se hur länge jag håller mig från att klicka.
    Ha det gott och drick mycket houngsvatten!

    SvaraRadera
  2. Men så trist:-(
    Vi var själva förkylda här för ett tag sen men hosta och allt vad det innebar..
    Fasade för att lägga mig då det blev som värst då..
    Så jag tycker så synd om dig..
    Inget kul alls..
    Hoppas att du mår bättre snart,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch vad trist. Vi hade en liknande lååång förkylning här hemma och det tog ett bra tag innan den släppte taget.
    Försöker f.ö också hålla fingrarna i styr. Just nu finns det inget jag verkligen vill ha rea eller inte så jag hoppas jag håller ut (ja, förutom nya stövlar) : ) Men tradera kan jag inte heller låta bli, känner igen ditt tänk där... Angående Morning coat så vann jag en tradera auktion i stl 0, skulle den vara fel på något vis är jag intresserad av din, men jag ska vänta hem den först. Hoppas att den passar så jag slipper köpa 2 ; )
    Kram och krya!

    SvaraRadera
  4. Stanna hemma imorgon också, kära du! Du kommer inte bli bra om du drar iväg imorgon! Sjuknärvaro är ett mycket större problem än sjukfrånvaro...

    Själv har jag hostat i snart fem veckor nu, men jag var till vårdcentralen i förra veckan och väntar nu på provsvar (hann inte ringa på telefontiden idag...). Men mitt började i alla fall som en rejäl, vanlig, förkylning.

    Hoppas du piggnar till snart! Men gå INTE till jobbet för tidigt. Då går hela jullovet åt till att friskna till, när du egentligen behöver det till välbehövlig återhämtning.

    SvaraRadera
  5. Men din stackare, det är så jobbigt med långdryg hosta. Hoppas du kryar på dig snabbt. När det gäller klänningen i ditt nyare inlägg hade jag vald den färg som passar bäst till resten av garderoben
    Kram

    SvaraRadera