fredag 29 april 2011

Aaaah! Ljuvliga vår (snörvel)!!

Tack för alla "grattningar" igår- och ja, jag hade en alldeles härlig kväll. Och eftersom det var vanlig vardag så stannade inte alla så länge heller, så vi hade lite egentid också själva sedan. Skönt att bara slappa lite också!


Idag slängde jag på mig en tunika/blus från provrummet, minns inte vad den hette, men den som kom första året tillsammans med första omgången av ...hm, JoJo dress?? (vad ända i in i glödheta hette klänningen och tunikan????). Nåja, den var ju megapopulär i alla fall. Jag har iaf en blus/tunika som då förmodligen hette JoJo tunic eller blouse då, i vitt. Gillar den men skulle faktiskt vilja få tag i en i storlek L! Någon som har och vill sälja? Lämna en kommentar i så fall, så hör jag av mig pronto!!
Bilden är lånad från Oddmollyholic- jag hoppas så att det är okej!

Annars känns det ganska skönt att det var en kort vecka. Och så ska det ju eldas in vår i helgen så det lär nog bli fullt ös ändå. Vi ska träffa alla kusinerna så barnen är överförtjusta- tänk er 6 st kusiner som är i perfekt lekålder med varandra, samtidigt. Japp, de har jättekul! (ja, alltså kusinerna är 3 st och så våra då, då blir det 6 illbattingar samtidigt...)

I morse glömde jag ta allergimedicin så det var lite jobbigt på jobbet idag, snörvligt och dant. Men nåja,  allt för att skapa spänning!

Och så undrar jag om ni vet om Creative lounge är söliga på att leverera?? Tycker jag borde fått mina grejer därifrån men icke- visserligen är jag ganska bortskämd med snabba leveranser från andra ställen- men ändå... Beställde i måndags, har inte fått något ännu...

Bloggenad-time! Nu ska här softas! Kram!

5 kommentarer:

  1. Helt OK att låna bild!
    KRAM och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Har för mig att det tog 1,5 vecka när jag beställde från dem - lite väl långsamt tycker jag....
    Tunikan är jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh stort GRATTIS i efterskott! Hann inte riktigt med bloggandet igår... Hoppas att du hade en underbar dag! Det låter så:)

    Låter som att ni har en mysig Valborg att se fram emot!

    Funderar också på att röra på mig, sugen på en ny skola...den jag arbetar på är verkligen inte bra... Är du inte sugen på en ny etta? Vilka årskurser brukar du undervisa i? Vill minnas att du jobbar på låg...
    Omdömena klara och ute nu, på måndag börjar samtalen...tyckte nyss att man hade haft det sista, det går så snabbt...måste erkänna att ibland, för en del elever så borde det räcka med ett per läsår...

    Så skönt med fredag:)
    Kram till dig!
    /C.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig handlat från dom så jag vet faktist inte. Tycker nog att dom ska lyckas skicka inom en vecka inom Sverige....
    Ha en fin Valborg! Kram

    SvaraRadera
  5. He he, jag provade här hemma att inför OM-velour som myskläder men icke - det gilldes inte.
    Näe funktionskläder ska det vara, som andas, går av sig själva och som man inte får använda sköljmedel när man tvättar, suck...
    Vad gör man inte för sin betalande hälft ;)

    SvaraRadera