lördag 12 november 2011

Med svidande ögon och längtan efter filmkväll.

Svidande ögon av trötthet. (Tror att det är kroppen som protesterar mot att jag jobbar). Men mitt i allt det en längtan efter en filmkväll...Jag tillhör de "gamlingar" som gillar Twilightfilmerna....så jag har de hemma faktiskt, helt galet, men de är så skönt "enkla"...nu kommer nästa men vet ej om jag pallar att sitta med alla pipande tonårstjejer.... Men en filmkväll som kan vara nästan vilka filmer som helst vore också helt okej.

Beställde ett gäng böcker från Adlibris för några dagar sedan. Inte så mycket litteratur kanske, eller det beror på vad man menar, inte så vuxen litteratur kanske? Beställde nämligen en del Elsa Beskow-böcker. Jag älskar hennes böcker. Bilderna allra allra mest. Men så är de också från en svunnen tid både i bild och i skrift, dessa böcker, vilket är intressant.  Sedan blev det något mer också men det minns jag i skrivande stund inte vad det var...

Älskade systern verkade vara villig att hålla sitt löfte om att hjälpa mig att sticka en sjal. Är så tacksam. Hoppas det går fort och är lätt att sticka modellen som jag valt....Måste komma ihåg att maila mönstret, jag min glömska vana trogen glömde så klart utskriften jag gjort.... :-(


Nu ska jag logga ut från omdömessidan, lämna den åt sitt öde tills imorgon.  Någon vettig själ som kan förklara förresten hur ungarna ska hinna med att lära sig allt som står i lgr11 1-3 i alla ämnen med rådande timplan? Även om du jobbar så in i baljan ämnesövergripande så vete 17...Just nu i ettan känns det oerhört stressande...Inte många minuter som du har So eller No.... Tycker att det är alldeles för mycket stoff som ska in. Eller "förmågor" som det nu så fint heter....Gillar inte ordet. Förmåga. Isch.

Go´natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar