torsdag 12 januari 2012

Nothing else matters

Hade skrivit ett riktigt surt, irriterat och jävligt inlägg.

Kort sammanfattat kan man säga att jag är förbenat trött och irriterad på folk som tror att lärare har det så j-a bra. Varmt välkomna att kliva in i mina skor en termin, skulle inte tro att ni klarar en månad.... (ni = de som tycker vi har det så himla bra).

Men för att lämna det så hamnade jag bl.a. på Youtube. Måtte vara Lindas fel (som vanligt haha). Jag är inget Metallica fans egentligen. (men öppen för det mesta- gillar jag det så struntar jag i vem som gjort det). Men den här är speciell. Just det här klippet är med en symfoniorkester. Och det fungerar.


Nu vet jag inte bakgrunden till låten. Jag har läst texten. Men som vanligt gillar jag att göra mina egna "tolkningar" och "kopplingar".

Jag har mat, kläder på kroppen, är hyfsat frisk och har tre underbara barn och en man. Nothing else matters.


Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar