torsdag 17 maj 2012

Fint väder! Massa snack och ett litet tips.

Här skiner solen, inte så där värst varmt, men okej. Jag packar för fullt, planerar och tänker. Maken är och handlar maten. Vi ska iväg en stund.

Jag har bakat kardemummakaka och rabarbermuffins. Vi har rabarber en masse! Det får bli en jättepaj till på måndag att ta med på jobbet tror jag, så vi "blir av" med en del!

Jag har också beställt lite fint. Fast jag inte behövde....hmhm. Men- det ska provas först och se om det faktiskt passar också. Från Tina Wodstrup. Har inget från henne förut så det ska bli spännande att se hur sakerna sitter på mig. (Det blev den vita förresten....)

Jag har också bestämt mig- på måndag (ja- man ska inte skjuta upp men att motionera där vi ska går inte...ingenstans att göra det !) ska jag springa/gå. Vi kommer visserligen hem innan måndag men jag gillar att börja första dagen i en vecka. Jag ska också lägga ned att fika...förutom teét då! Mörk choklad- here I come!  Är så less på att jag är större än vad jag mår bra av- har egentligen inte så mycket ork att ta tag i det- men jag känner att jag måste. Det är inte kul när hälften av garderoben inte passar....:-(
På sätt och vis är det bra att det blir sommarlov snart- då får jag mer tid till att fixa det. Inte så många måsten....

Nu ska jag vika ett Mount Everest-berg av tvätt för att kunna packa ned det väsentligaste att ha med i väskor. Inga snygg mollysar behövs direkt. Det får smyga med lite i velour kanske- för det är skönt....

Måste tipsa om en nätbutik där de har massa fint på REA just nu: Essere. Har handlat där någon gång och det fungerade bra. De har ett varierat utbud och så några märken som inte finns överallt. En del är inte alls min stil men det finns massa fint också. Dessutom är rean rätt bra just nu!

Kram till er alla och njut av lediga dagar

Och mina skor har kommit!! Hinner inte hämta dem men jag hoppas så att de ska passa!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar