söndag 11 november 2012

Sökes!! Efterlysning! Och lite sorgsenhet...

Nu söker jag efter denna fina jacka från Tina Wodstrup. Hittar den bara i nougat och jag vill ha den i svart...

Storlek L, tror jag.

Visst är den fin!

Annars är jag lite frånvarande nu då jag förra helgen fick besked om att en barndomskamrats pappa fått beskedet lungcancer....Inget går att göra... :-(
Vi bodde grannar en period och de hade en dotter i samma ålder så vi lekte en hel del. Som familjer umgicks vi mycket. Sedan flyttade de men mina föräldrar höll kontakten (själv var jag väl inte direkt i den åldern att man höll kontakten) och vi träffades en del, hela familjerna. Sedan under de sista åren har jag träffat dem mer igen. De hör såklart till mina föräldrars generation, men det spelar mindre roll.. Pappan är i alla fall en mycket positiv människa som får saker och ting gjorda. Han bryr sig om och är alltid alltid glad och trevlig. Extra trist är det ju att lungcancer brukar ju mest rökare få, 95% av de som får det är rökare, men han har aldrig rökt...

Nu när jag fick besked om vad som hänt- så inser jag vad mycket den härgrannpappan betytt även för mig...Så det känns väldigt jobbigt och det är nära till tårar.... Mycket kort tid kvar har han....kanske hinner han med julen...kanske hinner han med att uppleva det nya året....vem vet....

Kram till er alla! Och en extra kram till er alla som har pappor som inte mår bra just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar