onsdag 27 februari 2013

Solen lockar.

Solen skiner från februariblå himmel. Det drippedroppar från taket och Lingons inlägg påminde mig om att det nog går att skotta fram altanen för en solstund där.
Det är +6 grader! Min mormor älskade sportlovstiden. Hon hittade alltid en hörna i lä någonstans där hon älskade att stå och lapa solljus. Mormor finns inte kvar- men när det är en dag som denna så är jag alldeles säker på att hon finns någonstans och njuter....

Jag har guldtid just nu. Några timmar av ensamhet. Jag har upptäckt att jag är en person som trivs med att få vara helt ensam då och då. Jag rent av behöver det för att må bra! Så maken är iväg med barnen till en backe- för premiärtest av snowboard med dem. För min del kan de gärna vara borta läääänge..

Jag har suttit och drömt i syrummet och fixat (gjort halshålet större- det var så trångt) en tröja åt tjejen. Nu kliar det i fingrarna att göra mer, att sy hela plaggen, ..samtidigt som solen lockar....

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar