fredag 20 augusti 2010

Jag har klickat....

Jag erkänner. Jag älskar kläder. Älskar att kombinera, fundera, känna...Och det vore ju riktigt bra om det nu var så att jag bara älskar kläder rakt av. Men jag har senaste åren fastnat för  märkeskläder...och det blir ju inte så billigt....hm?

För det blev en sån här....

 Och en sån här...

Och en sån här....

 Och en sån här!

Japp, dagarnas galenskap går i Odd Molly-tecken. Jag var dum (?) nog när de kom förra omgången och dissade dem. Provade dem...var tveksam....sedan när jag ville ha så var de naturligtvis slut! Nu kan jag ju också försvara mig med att jag håller på att garderobsrensa och sälja av...

Jag erkänner, jag älskar odd molly. När jag först vågade börja köpa deras kläder (man svimmar över att man faktiskt betalt galet mycket för ett plagg!) så insåg jag snabbt att här är jag! För nu för tiden så har jag sällan problem på morgonen av typen "Vad ska jag ha på mig?" utan jag känner att jag alltid har något att ta på mig och känna mig snygg i.  Men min molly-historia berättar jag en annan dag...

Nu har jag inte enbart Odd Molly på min kropp. Då vore man tvungen att vara miljonär eller så, utan en del andra märken slinker också in i garderoben. Och när det gäller bas, såsom linnen och så handlar jag glatt på H&M.  Det finns gränser för mig med. Även om jag önskar att en liten miljonvinst kunde trilla ned ibland....


Kanske är det för det är fredag...? Och jobbet börjat igen...? Och för att helger av någon anledning oftast känns för korta? Trots att jag påminner mig själv om att "alla timmar är lika långa"...Lediga som arbetande...
Lite nödvändig shopping kändes det som. Jag behöver faktiskt underkläderna. Jag kan inte ha syntetplagg, för jag blir som ett åskväder: sprakar och det slår gnistor om. På ett negativt sätt alltså.


Nu tar vi snackpaus. Snart är det dags att börja laga Tacos åt alla barn härhemma. Ha en skön fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar