torsdag 19 augusti 2010

Någon gång ska man ju börja...

Det här är tänkt att bli en blogg om allt och inget egentligen. Vad som försiggår runt omkring mig. Vad jag grubblar på. Vad jag gläds åt. Vad jag blir arg på. Sedan har jag ett galet intresse för kläder...vilket också kommer att märkas.

Idag är jag trött. Det är mycket på jobbet, mycket som jag inte kunnat förutsätta. Jag har redan jobbat min kvot för den här veckan...och mer därtill. Hur kommer det sig att man bara jobbar och jobbar och jobbar men ändå inte blir klar egentligen? Och då sitter jag inte och funderar över livet eller andra saker på jobbet...

Stövel Taillissime från Ellos. se

Å andra sidan kan man ju fundera på vad man gör annorlunda plötsligt. Jag har aldrig köpt skor på nätet förut Kläder har jag inga problem med att handla i webshoppar. Enkelt och smidigt och dessutom slipper man leta som en galning efter vilka som tagit in just det man själv vill ha! Men skor har jag varit tveksam till....Men nu har jag faktiskt beställt ett par ovanstående från Ellos.se, fast i brunt.  Nu håller jag mina tummar att de passar så jag slipper trasslet med att returnera (=alltid jobbigt).

Nu ska jag fundera över hur vi ska lägga upp helgen. Barn behöver skor, mamma (= jag) behöver jobba (suck...), vi behöver handla mat...och så vore det ju väldigt kul om man kunde umgås lite avslappnat med sin familj. Sådär som man läser om i barn-familjetidningar.....

Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Hej vad kul med din blogg! Har läst de inlägg du lagt upp nu och kommer at fortsätta. Håller fullkomligt med om att det är jödrans såart att låta bli att klicka ;-). Hade bestämt mig för att vänta tills Åhléns fick in Suitheart och Chrysalis i dark indigo men lik förbenat är nu ett paket på väg från Country Dreams. Lite ängslig för att Chrysalisen i strl 3 inte ska räcka över bysten - har läst i flera bloggar att den verkar vara ngt mindre i storlek den här gångnen :0)
    Kram

    SvaraRadera