onsdag 1 september 2010

Piiiiioooooooooouuuuuf!

Så kändes det precis alldeles nyss! Vilken dag!
När jag gick från jobbet tio i tre så var jag inte hemma förrän ca 20 över 4...och då hade först letat present till kära mamma (hittade tyvärr inte det jag ville ha :-( , letat efter häftmassa och en massa sugrör till bra pris på Clas Ohlson (jodå, vi ska det riktigt roligt på jobbet imorgon!! Avslöjar kanske mer när jag sett hur det gick!) , cyklat som en galning till dagis för att hämta lilltjejen, vinglat hem med henne bakpå cykeln och väskor och kassar överallt. Slängt in allt i hallen hemma, sprungit in på toa av mycket nödvändiga skäl, sprungit ut i garaget och hämtat cykelkärra, monterat på den på cykeln, satt i lilltjejen, cyklat iväg till skolan för att hämta två illbattingar där: en på sexårs och en på ett annat fritids, letat gympapåse, stoppat i mellanson i cykelkärra, cyklat hem med äldste sonen på spark bredvid (tur att han är snabb) och det är tungt att cykla med cykelkärra kan jag lova.
Landat hemma: in med alla barn, tvätta händer, lyssnat på läsläxa medan jag lagat mat i ett huj! In kliver maken, förkyld och dan, klockan är nu strax efter fem. Barnen äter, vid fem i halv sex drar maken med det två äldsta , den ena ska på fotbollsskola, den andre spela fotbollsmatch. Puuusst! Dukar ut efter all mat, snabbdammsuger hela huset (jag verkligen avskyr smulor under fötterna!!). NU  är jag värd lite äpplepaj med vaniljglass! Upp med datorn för att kolla vad som händer i odd-världen!

Ikväll när barnen somnat måste jag förbereda för jobbet imorgon. Inte så sugen på det, nej.

Idag har jag haft den här på mig (och jo, jag hade byxor också):

327:a i almost black. Bild lånad från Smultrongården.

Och mina vänner, den är sååå mycket jag! Älskar den! Det är nästan så att jag kan köpa en extra så jag inte sliter ut den första....Har haft en slags hatkärlek till 327:orna men nu med denna så inser jag, det är färgen som gör det...så kanske får någon av de andra gå...får fundera på det....Det är de mörkare med mer färg som jag passar bäst i. De ljusa är fina, men de gör sig inte lika bra på mig, tycker jag.

Nu ska jag se till att jag hinner surfa runt lite och mysa med lilltjejen innan det är sovtajm (för barnen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar