onsdag 8 september 2010

Solig dag som slutade med aaaatjo- prosit!

Bild: Fotoakuten.se
En ny dag gryr. Fast man ser inte solen för det är total dimma. Cyklar till jobbet och kommer fram alldeles blöt, för det är så fuktigt. Sedan kan jag inte riktigt förstå rapporten på radion i morse: Relativ luftfuktighet: 100%?  100%? Borde det inte regna då?? 99% köper jag men? Fast å andra sidan kan de säga att den är 80% en dag och så ösregnar det, så jag antar att det inte hänger ihop med nederbörden...

När jag lämnat yngsta barnet på dagis och hunnit jobba i 30 minuter så ringer de från dagis: Hon är förkyld....Ringa till mannen, planera för VAB, ringa chefen....och så när man kommer till dagis så tycker ju inte jag att hon ser så där väldigt sjuk ut...särskilt i jämförelse med en del andra supergnälliga barn där som det formligen rinner snor ur näsan på....Fast okej. Hon mår inte bra. Hon är trött och gnällig, varm, så visst ska hon få vara hemma och vila. Men det kändes lite skumt att de där andra barnen "fick" vara kvar....Jag menar, de smittar ju alla de andra också, och verkade inte må så där jättebra direkt... De kanske var hemringda vad vet jag?

Så nu sitter jag här och vab:ar. Dottern vilar. Jag måste förbereda mer för jobbet imorgon. Jo, för imorgon är det mannen som är hemma om det behövs...! Och jag kollar in odd-världen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar