söndag 12 september 2010

Solokvist...nästan!

Idag har det nästan känts som om jag är solokvist. Fast T är ju här hela tiden. Just nu sitter vi och smaskar äppelpaj. Vansinnigt god sådan! Receptet är från Alltommat. Söker man på Fias amerikanska äpplepaj så får man träff. Jag brukar dock dra ned lite på sockret och så lägger jag folie på mot slutet, annars blir den så mörk. Maken är på fotografiska muséet, äldste sonen har spelat innebandy och är nu hos kompis, mellansonen har varit på simskola i arla morgonkvist och sedan åkt med mormor, morfar och moster till Tom Tits. Gissa om han har längtat efter det! Det var en födelsedagspresent. Så jag och T vi är hemma och gör lite olika saker. Vi bakade t.ex. äppelpajen. Sedan har jag suttit och jobbat i två timmar (mindre kul).

Dagens fantastiska outfit är denna:


Fonda dress i almost black.

Lagom mysig. Är lite kluven angående storleken här. Har haft två på alla de andra jag haft. Men nu har jag testat stl. 3 och den sitter ju skönare i ärmarna men är lite stor över byst och midja. Så hur ska man tänka här? Förmodligen är svaret att minska i vikt....och återgå till storlek 2. Vilket jag oftast har.

Jag har en hatkärlek till söndagar. Sköna, men påminner också om att "17 vad fort helgen tog slut". Nu ska man ju tänka positivt men en av anledningarna till att maken är själv på Fotografiska är att jag kände att jag  skulle bli hyperstressad av att följa med, med barnen då också, eftersom jag hade massa jobb att göra. Kul. Så stoppa tiden, och låt oss njuta helt och fullt av söndagar....eller addera några timmar på just söndagsdygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar