torsdag 28 oktober 2010

Allmänt dravel

Vad hände med denna vecka?? Kan liksom inte fatta att senaste inlägget var i måndags?? Nåja, så är ju livet.
Nyss hemkommen efter spökkonsert på jobbet, själv var jag av tradition häxa.. (det gäller att passa på) Imorgon vill barnen vara utklädda och jag slapp göra skelettdräkter plus att jag slapp köpa dyra dräkter...för när jag skulle köpa långkallingar och tröja så hittade jag skelettdräkt/pyjamas på samma ställe, billigare. Nice! Och taget, naturligtvis!

Ska bli sååå skönt att ha lite extra ledigt sedan. Fast jag har massa jobb att göra, så maken föreslog när jag var tveksam till att åka till landet (där internet fortfarande är lite eftersatt....) att han och barnen skulle åka ned innan och jag sedan skulle ta tåget....Hm...lite frestande..får se hur mycket jag hinner innan det är dags. Har jag tur så kanske jag hinner allt på en av heldagarna nästa vecka. För det vore ju kul att byta miljö lite.

Annars sa t.o.m. ett av barnen idag: "du ser trött ut, xxxx?" Vad svarar man, jo, självklart sa jag att jag var trött.  Fast om barnen ser att jag ser trött ut, som vilket nervvrak ser jag ut då egentligen? Lite orolig blir jag.

Idag började jag på en ny friskvårdskurs: Mindfulness. Hoppas att det kanske kan ge något till en som näst intill aldrig är "här och nu".

Nix, nu väntar barnläggning, de borde sova för länge sedan..I´ll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar