måndag 25 oktober 2010

Spooky problem?

Man vet att det närmar sig Halloween (och man tror att man kommit undan i år) när man 4 dagar innan själva händelsen, av just en händelse får höra att "på fredag ska vi fira Halloween på skolan/fritids och klä ut oss" " Jag vill vara skelett-Mamma kan vi köpa en skelett-dräkt!" Mmmmm.....right, va.....

Men han är i alla fall gullig, sonen, när jag säger att vi istället kan handla en svart tröja och svarta långkallingar och vit textilfärg och måla en egen dräkt: Han  blir helt enkelt eld och lågor...! Han förbättrar (....) t.o.m. min "fantastiska"  idé med att "vi kan ju rita ett skelett på papper och klippa ut det och så limmar vi fast delarna på kläderna....) Så nu vet ni vad jag gör de närmaste dagarna.....fattas bara att äldste sonen ska ha en också... jag och min stora trut..

Hoppas ni haft en skön kväll. Imorgon och under veckan stundar hårt arbete här hemma: förberedelse för samtal och allmänt bråkande med jobbets webb, som är rätt så seg, så den är inte så effektiv när man jobbar i den. Brukar leda till ett antal sena kvällar/nätters jobb....

Ha det så gott alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar