lördag 16 oktober 2010

Drömmar förgyller tillvaron

Man ska drömma, både nattetid och dagtid. Kanske inte dagdrömma men drömma om plagg, ställen, saker etc. Jag tror att det berikar och inspirerar oss. Kanske särskilt om man har mycket om sig och kring sig.

Än så länge har jag inte bestämt mig om tutu:n. Jag har den nämligen i military...och flera i samma modell fast i olika färg...hm är det bra verkligen? Det lustiga var att jag valde den i military för länge sedan för att jag har så lite av den färgen i garderoben. Och den är fin! Men vad har man till military? Jag tycker att det är svårmatchat faktiskt. OM´s LK i military är ju ett säkert kort, men så mycket pengar bara för att matcha ETT plagg känns inte försvarbart.

Den svarta däremot...oh, den kan man ju ha massor med saker till. T.ex. min nya wool mix i velvet.., min first lady alpaca från förra året i royal,...osv osv. Det enda jag saknar där är just en chrysalis i almost black eller i cabaret...i stl. 3. Jag älskar nämligen att ha tutun som en lite kort klänning, men då behövs förlängare, eftersom man inte är 14 längre och vill visa halva rumpan.

Så:Någon som har chrysalisen i stl. 3 i almost black eller cabaret och kan tänka sig att sälja? Eller vill swappa mot något? Ge förslag i så fall!

Nu ska jag ringa frisören i centrum. Lilla damen behöver klippa sig. Jag skulle också behöva masa mig till skomakaren i lilla centrumet (åt andra hållet -suck) för att se vad han kan göra med mina primeboots. Plus lämna in Ellos-stövlarna för att fixa räfflor på sulorna: annars lär jag väl ramla och bryta benen nu, med alla hala löv.

Måste också komma på vad jag ska ha på mig...men det lutar åt en helggoding:





Förmodligen med vit underklänning från joy under....chrysalis cabaret har suttit snyggt här hade det inte!

Jag återkommer, för jag kan nog inte hålla mig borta!
Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar