lördag 30 oktober 2010

En fundering kring Odd Mollys "restningar" hos ÅF

Det finns en åf av Odd Molly här i närheten. Ja, det finns ju flera inne i själva city, men just här där jag bor finns det en ganska nära. Det intressanta med det är att ju att man kan åka dit och prova och köpa live om man vill.
Men, men, det som jag har märkt, och det märks ju ibland även i webshopparna, är att ibland så får de inte in de varor de beställt hem från OM. Det blir restat. Sådant kan ju hända i alla företag men det intressanta är att enligt åf så innebär det ganska så ofta att de inte får plaggen alls. Nu vet jag att en del faktiskt får restade plagg, men om åf upplever det så där så är det ju ett stort problem...(jag som kund kan ju efterfråga ett visst plagg och åf ska säga vad? Att de kanske får in det? Det vet ni ju alla att då vänder sig kunden någon annanstans för att vara säker på att få tag i det)? Om jag förstått OM´s tanke rätt så tillverkas kläderna efter att alla åf gjort sina beställningar. Detta för att inte stå med stora lager på sådant som ingen eller få väljer att ta in. Sedan har de säkert en viss buffert. (Hur skulle annars påfyllning kunna ske, eller utförsäljningar eller Freeport kunna finnas?) Hur kan det då bli så att åf inte får det de beställt??? Eller så sent att det nästan börjar närma sig nästa släpp, eller nästa kollektion? Och om det nu blir fel någonstans, hur prioriterar OM vilka återförsäljare som ska få plaggen???
Jag kan t.ex. bli lite undrande när jag plötsligt ser att FOLK förmodligen (om det inte är returer, det vet man ju inte ) fått påfyllning av en viss klänning. Men även av annat. Åf här hos mig har nämligen fått klänningen restad, med trolig följd att de inte får den alls alltså. Hur kan då andra få påfyllning? Nu kanske de som sagt inte fått påfyllning av just denna klänning utan det har varit returer. Men det är själva tanken jag är ute efter här.

Är det någon mer än jag som tänkt på detta? Eller hört om detta? Jag tycker bara att det är lite konstigt. Från Odd Mollys sida alltså.


"The greatest Odd Molly inspiration will always be you. So expect a lot."

1 kommentar:

  1. Hej!
    Samma sak har slagit mig flera gånger, saker som har varit slutsålda dyker helt plötsligt upp på utförsäljningar tex i Barkarby. Där hittade jag en kjol, ett år efter den kollektionen, som jag letat massor efter, men som har varit slutsåld, konstigt.
    Visst är det skönt med lite andra arbetsuppgifter denna vecka? Jag bara njuter av att få äta lunch med vuxna och ibland till och med en hel timme =)
    Halsbandet i ditt förra inlägg tror jag är från
    U it`s you men är ej helt säker.
    Ha det gott!
    Kram/C.

    SvaraRadera