tisdag 9 november 2010

Fuskiga jag

Här sitter jag och fuskar. För egentligen har jag inte tid att gå på bloggrunda eller skriva inlägg. Men, regler och tankar är väl till för att brytas?Allt för spänningens skull.

Idag är jag trött. Ägnade en del av förmiddagen åt att skriva ped. kartläggningar och förbereda för ÅP. Jättekul. Idag (läs: nu ikväll) ska jag ta mig i kragen och skriva 5 omdömen i ma. Om jag tar 5 per kväll så blir jag klar till fredag och kan skriva ut alltihopa... Sedan har jag faktiskt lite annat att göra också: har lovat äldste sonen en fleecemössa, måste bara sy ihop den också...

Mmm förstår att ni är nyfikna vad som får mig att bli så tokig som i förra inlägget. Men det är ju det där att har man klantat sig så man missat ett plagg en gång och sedan inte sett det någonstans igen, jag då blir man ju tokigt glad när man ser det....men än är det ju inte mitt: men det ska till smärre sjukdomar eller händelser för att jag ska missa den... Jag avslöjar när (om) det landat hos mig!

Kul att höra om andras önskningar. Jag ska gå igenom min garderob och kanske lägga ut bilder på det som kanske kan få byta hem? Har faktiskt en fantastisk veranda coat i vitt....men jag vet inte om jag kan skiljas från den....

Idag hade jag en favorit outfit: Saraklänningen i vitt, mulholand koftan i lite indigo över, svarta tights med svarta knästrumpor med vit spetskant överst. Ser ni bilden? För batteriet i kameran var dött när jag skulle föra över bilden till min bloggmapp...När jag var utomhus kompletterades det med noblesse hood coat i mörkblått och en ester elenora scarf i grått.



Nu tänker jag sticka ut hakan lite: eftersom jag har har både noblessen och oak coat så kan jag jämföra dem...Och jag tycker faktiskt att kvaliteten är bättre på Noblessen! Den tål mer vind och knapparna sitter där de ska. I Oak coat har jag fått sy i två knappar redan... Sedan tycker jag att oak coat är vacker. Båda är vackra och det är bra att de är olika i modellen. Noblessens ull verkar ha mycket högre kvalitet, vara mer tät eftersom det inte blåser rakt igenom den...

Annars gäller det att sitta på händerna: inga mer klick nu om det ska gå att ta hem det man drömmer om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar