lördag 13 november 2010

Nix...drömmen lever vidare

Nej, den blev inte min. Hade satt upp ett väldigt högt maxpris i mina tankar men när det sedan klev över det så....ja, hur mycket jag än gärna vill ha just det plagget så är jag inte beredd att betala ockerpris för det! Så drömmen får fortsätta att leva och jag letar vidare...

Vad jag letar efter?..Jo, Taradiddle dress i royal i stl. 3. Finns det någon därute som har den och vill ha lite extra cash till våren eller julklappar så hör av er!! fiasdesign @ live . se (ta bort mellanslagen- spamsäkring).



Veckan har varit från jag vet inte vad annars. Helgen lär jag också behöva göra multum i. Bl.a en hög med ÅP, igen och pedkartl. Suck. Sedan vill jag nog bli klar med de sista omdömena också. Har dragit lite på dem då jag har varit så sjukt trött att jag nästan trott att jag skulle somna stående. För er som provat på Mindfulness och känner till en övning som heter kroppskänning kan jag ju meddela att pirret som uppstår är att jag då och då somnar under övningen....  Igår somnade jag vid nio-tiden och gick upp vid nio-tiden i morse...japp 12 timmars sömn...och jag känner mig inte direkt utvilad, dock inte så där akut trött som jag varit i  flera dagar då. Nog om det nu.

Annars har jag hämtat ut det som klick-fingret hävdade att jag bestämt behövde. Det har legat länge på dhl dock eftersom det är totalt omöjligt att ta sig till utlämningsstället här. DHL skulle behöva lite fler utl.ställen där jag bor...(obs att jag ändå inte bor i någon liten ort...!) Igår kastade jag på mig det ena och provade...hm....kanske får ni säga vad ni tycker i här...är lite fundersam på storleken...undrar om den ser stor ut....

Det andra har jag inte slängt på mig ännu. Och ovanligt nog så har jag inte haft så bråttom med det. Förmodligen en besvikelse från igår som hänger kvar...? ;-)

Ha en bra lördag. Nu ska jag ladda femtusen tvättmaskiner! (är det bara jag som tvättar i det här huset??)

4 kommentarer:

  1. Vad trist!!! Jag såg den - jag drömmer faktiskt också om den - och shit vad dyr den blev... :o(
    jag budade aldrig för den gick ju upp i pris rätt fort... Hoppas och håller tummarna att vi hittar varsin snart!
    Jag ska också ta itu med tvätten nu - stackars oss. :o)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! nope jag tål inget annat än typ alvdeon men det finns ju lite starkare tabletter inom den familjen oxå men vi har ingen jopurtandläkare i min lilla stad så jag kämpar på och försöker stå ut...det värsta är att det gör ont där jag precis har slipat ner mina tänder och satt nya fina skalfasader!! visste inte att det kunde göra ont då!?!?!
    Ha en fin lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din hälsning och uppiggande ord hos mig!
    Usch denna period är tung som lärare, det är som att man jobbar två heltider...tiden räcker inte till!
    Själv hade ja ställt in mig på att vara sjukskriven i två veckor och ändå hinna med alla samtal före jul men igår vaknade jag upp från operation med beskedet du måste vara hemma i sex veckor! Vet inte hur det ska gå till! Har nu en stålställning på benet och det får inte böjas, jag har svårt att se mig själv i klassrummet...
    Trevlig helg och försök vila från allt jobb!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  4. Ja, det var väldigt vad den drog iväg i pris! Hoppas du får napp på efterlysningen!

    Jag är så nyfiken på mindfulness. Tror att det skulle passa mig, men har inte tagit mig för att göra det.

    Kram från V

    SvaraRadera