söndag 14 november 2010

Provning av Long lovely knit : Storleksfråga!

Nå, så har nu mästerfotografen hjälpt till. Med tanke på att han är 6 år så tycker jag att han skötte sig utmärkt. Nå, jag är alltså osäker på om den är för stor eller ej: vad tycker ni? Jag har här och där  försökt "nypa" till för att visa hur mycket som är extra. Men hur tycker ni att den ser ut? I ärmen är den inte trång, men hur mycket mindre blir den i stl. 2? Jag har tydlig svank, så det kanske inte hjälper med stl. 2, blir bara för litet i stället??

Så, ta en titt och hjälp mig! Hur ser det ut? Att dra upp dragkedjan nerifrån är helt onödigt. Koftan hänger rakt ned iaf. Så figurformad blir den då inte.



 Ni ser nypet bak i svanken?

Nypet i midjan

Här håller jag in koftan i ryggen med ena armen. Därav konstig pose...

Rakt upp och ned...
 Den sista bilden är föga smickrande känns det som...

Så! Storleksbyte eller ej?

9 kommentarer:

  1. Jag tycker att den sitter som en smäck. Skitsnygg matchning med chrysalisen!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att den sitter jättefint! Så snyggt matchat med underklänningen!
    Tycker nog att det beror lite på hur mycket du vill kunna ha under...svårt!
    De vanliga LK har ju även en tendens att töja sig tycker jag.
    Hoppas att ni får en mysig fikastund :)
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. Jag hade ju problem på andra hållet, min var trång... Jag har nog hellre än kofta som är lite rymlig än en som är för tajt... Jag ska byta till en storlek 4 så att jag har mer plats att röra mig....
    Men din ser ju väldigt rymlig ut så du kan säkert lätt ha en storlek mindre, dessutom verkar din lång i armarna...
    Lycka till.

    SvaraRadera
  4. tycker den ser ut att sitta bra...men hur känns den? Känns den för stor??

    SvaraRadera
  5. I ärmarna känns den ganska okej, allting är alltid för långt i ärmarna på mig som är ganska kort, men i ryggen känns den lite stor. Kändes större än vad jag trodde..

    Det är inte någon som har i stl. 2 som orkar mäta typ tvärsöver kontrastsömmen, överarmsmått, höftmått och tvärs över från armhåla till armhåla? skulle vara så tacksam!

    Känns ju ruttet att ev. byta till en mindre och så är den för liten...jobbigt då att ev. byta tillbaka... för naturligtvis så gillar jag den ju skarpt...Men vill inte att den ska se för stor ut heller. Ingen vill väl se större ut än vad man är... ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej, nej det är inte roligt o se större ut än vad man är!! Jag har mätt min blåa 2;a så kan du jämföra; Ärmhåla rakt över 48cm, kontrastsömmen rakt över; 46cm, höftmått (mätt mitt på fickorna) 50cm, överarm rakt över; 15cm. Tycker nog din ser väl rymlig ut..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack Annelie! Jag ska genast mäta min (och mig själv)

    Så typiskt att denna inte fanns hos min lokala leverantör...så man hade kunnat prova innan!

    SvaraRadera
  8. Ja nu skrämde du mig allt lite ;-) har inte haft något sår eller så men svullnaden är röd men nu några timmar efter min första tablett så känns det lite bättre faktiskt, skumt! jag får se vad tandläkaren säger i morgon men jag hoppas på bihåleinflammation som läkaren sa :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag såg den hos den lokala leverantören igår. Så kan du gå dit och prova. Jag tycker nog den ser lite stor ut.

    SvaraRadera