onsdag 3 november 2010

Trist dag- på flera sätt.

Idag har jag ägnat näst intill all min tid åt att skriva skriftliga omdömen. Det borde kanske inte ta så lång tid men själva systemet är urkasst och man blir utslängd i tid och otid. Vilket gör en galen.  Igår var jag effektivare men det var också "enklare" ämnen än kärnämnena. Men nu stänger jag ned detta och gör resten i helgen i word och klistrar sedan in det när jag återkommer till jobbet.

Effektiv kan jag vara hemma men då får det inte springa man och barn omkring mig hela tiden. 

Det jag dock njutit av är att jag inte behövt sticka näsan utanför dörren- eftersom det är rena höststormen därute: löven far i blåsten och det regnar näst intill hela tiden.  Det har dock inneburit att barnen är lätt uttråkade, den ena är sjuk iof sig, men inte så att han ligger däckad...och det medför ju en viss portion gnäll som ni säkert som luttrade föräldrar känner till. (Ni som inte är föräldrar tror jag kan se det också).

Jag har dock klickat idag, förmodligen som ren protest mot att behöva sitta och jobba när jag egentligen ska vara ledig, vad jag klickat hem får ni kanske se senare. Det var iaf något som jag inte räknat med. Blir det bra så kanske det blir fler.... Det är iaf INTE ett svindyrt halsband kan jag ju avslöja. Tänkte att jag ska försöka se om jag kan hitta material till att göra ett eget. Det ser ju inte så avancerat ut. Det är möjligtvis just själva den stora stenen som är problemet att hitta. Så är det någon som vet var man kan hitta det så säg gärna till!

Någon dagens bild blir det inte eftersom jag inte är i fotodugligt skick: men det är mysbyxor och en 327:a , blå från flow and feathers och en svart scarf (eftersom jag frös så förskräckligt utan och blev för varm med hoodly knit ovanpå...) Och en bra bild på ovädret utanför dörren hittade jag inte heller....

Nu ska jag återgå till att rädda familjen ifrån svält och alla andra hemskheter som kan drabba en familj när mamman endast sitter och jobbar vid datorn en hel dag.... ;-) (Man kan ju iaf drömma om att man är oumbärlig....)

Ha en skön onsdagskväll!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas att du har fått ordning på alla omdömen! Det är tufft innan allt är klart. Jag ska göra de sista imorgon i matte sen bara kolla igenom, hoppas att man är klar sedan. När det är klart är det dags att skriva några förslag till åtgärdsprogram mmm det ligger på hög. Väskan var tung idag på väg hem från jobbet...
    Mässan var bra, men ändå som vanligt, vi letade nytt engelskamaterial och det lyckades vi få tag på.
    Helt otroligt egentligen att du jobbar på din lediga dag men jag förstår dig, det blir ju inte gjort annars! Tiden räcker inte till...
    Nu är mysdressen på här med, nu ska det mysas!
    Kram/C.

    SvaraRadera