lördag 18 december 2010

Granen inhandlad och vad ge maken i julklapp??

Fy bövelen vad oskönt det var ute i dag! Eller var det det där med att jag stått några timmar i köket och så sedan bytt om till lite mindre sunkiga kläder och sedan gått ut- för att vara med vid julgransköpet...? Jag försökte få maken att åka ensam med barnen och köpa gran, så gjorde vi förra året och året innan också tror jag, men han vägrade...Synd...för då kan man ju inte "klaga" (med glimten i ögat) på graneländet sen...! Hihi. Nä, jag gillar faktiskt granen. Om den inte barrar fööör mycket! Problemet är bara VAR vi ska ställa den...? Hörnan där vi brukar ha den har blivit yngsta dotterns hörna under året, eftersom hon inte har något eget rum, så var ska vi ställa hennes saker under julveckorna?? Kanske får grabbarna maka lite plats åt hennes saker i sitt rum? (De delar rum så det är redan ganska trångt där..men var annars?)
Obs...inte vår gran...
Imorgon måste jag ut och fixa de sista klapparna. Det återstår lite av den svåraste: maken himself. Som dessutom inte kan komma på några saker...hopplöst jobbigt alltså! Sedan dök syrran upp med en, hur ska jag säga, lätt udda lista, som jag inte tänker köpa en endaste sak på. Så det får bli en egen idé där...

Eftersom jag är lätt desperat: någon som har några bra idéer på klapp till maken? Han gillar fotografering, musik och praktiska, ej för dyra saker....

Nu ska det blir ingefärskakor....världens enklaste att baka och brukar gå åt...I morgon får det kanske bli lite fruktkaka och korintkakor. Pepparkakorna får bakas senare i veckan. Först ska degen vila, och så brukar det ta sin tid att baka...hoppas att grabbarna vill vara med och baka i år igen, och lilla tjejen vill nog försöka hon också....fast förmodligen mer äta då en kavla....?

Dr Molly funderade på det där med julbord och vad man vill ha på det. Ja, jag är så där barnslig, jag gillar mest köttbullarna, prinskorven och svärmors ägghalvor. Min mammas vita bröd. Emmenthalerost. Kanske en bit skinka. Ibland en bit lax. (är den varmrökt är den mums!) Men annat ? Nä.... Skulle också vilja hitta lite nya saker att göra som inte var så "tunga"....

Nu är min paus slut. För ni märker väl hur jag pratar på? Allt för att det var så skönt att sitta ned en stund...! Nästan....:-)

1 kommentar:

  1. Ingefärskakor! Åh vad gott!
    Ta det lugnt i julstöket.
    Kramar!

    SvaraRadera