söndag 19 december 2010

Fjärde advent


Fjärde ljuset brinner...och konstigt är det för det är ju fem dagar kvar till julafton! Älskar dock att ha tända ljus..! Här vräker snön ned också, fåglarna nästan slåss vid fågelborden och barnen har fastnat framför en gammal Kalle Anka...

Vad händer idag då? Jag iförd rosa fonda, ska göra korintkakor och fruktkaka. Sedan ska sista julklapparna köpas och jag ska fort hem sedan. Avskyr att köpa klappar "sent". Får för mig att alla otrevliga influensasjukor, kräksjukor etc härjar extra mycket då för att folk som borde varit hemma känner sig tvungna att skaffa julklappar och därför är ute bland folk....

Nu är grannen ute och "skrapar snö". Det går inte att undvika när de "skottar". De skrapar med baksidan av skyffeln nämligen så det låter ju en del...fattar inte hur det orkar....!  Tycker vanlig skottning låter mer lagom..men det är jag det!

Ha en skön söndag och stressa inte för mycket nu!
Var förresten tvungen att frysa in ingefärskakorna, risk att det försvann annars....och det var inte bara jag det handlade om....!

2 kommentarer:

  1. Det farliga med bak är allt gott som helt plötsligt finns hemma, det går inte att låta bli:)
    Jag tror att ett sånt halsband skulle passa din make perfekt haha:)
    Ha en skön 4:e Advent!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Hej där! Verkar som vi båda fixat julmums iklädda velour. Och jag gissar på att vi inte är de enda :-)
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera