tisdag 28 december 2010

Man kan bli glad över en disktrasa

Det tror man inte? Men om disktrasan är egendesignad av en elev (som man vet har det lite jobbigt nu också) så betyder den ju så mycket mer!

Min frånvaro här i bloggen har väl varit självförklarande hoppas jag. Vi har firat jul och varit både här och där och överallt känns det som. Alla juldagarna har vi varit hos någon under någon del av dagen. Igår var vi iväg och skulle byta en del julklappar, en blev kvar så maken är iväg och byter den nu. Ett spel till äldste sonen som var helt på engelska trots noll information på fodral om detta, snarare tvärtom, all info på utsidan var på svenska...Engelska går väl bra om det inte är ett gåtspel...blir lite svårt för en åttaåring att lösa gåtor på fel språk liksom...Så nu får det bli något annat!

I dagarna tre har jag njutit av kolor, god mat, juldagskalkon (mums med det mitt i all julmat!). Det har också landat en äldre modell av kofta här som jag ännu inte bestämt mig för om den får stanna här eller flytta vidare...Måste funderas på lite. Jag bytte ju också min plain dress i svart då den var för stor. Jag beställde en i en mindre storlek och den var väldigt mycket mindre?? Kändes mer som en etta än en tvåa??? Väldigt mycket kortare än trean framförallt. Och jag är en kort person. Så hur korta är era plain dresses?? Som en fonda?? Eller kortare??  Skumt är det i alla fall.

Hoppas ni haft en skön jul med mysiga klappar och trevligt umgänge med familj och släkt. Just nu är äldste sonen (enligt tradition??) sjuk med feber. Han var åtminstone feberfri på julafton...på juldagen var han sisådär, på annandagen bättre och igår hade han 40graders feber....Förra julen var han också jättesjuk med hög feber..så jag frågade honom om han tänkte göra tradition av detta....Stackaren!
Jag ska försöka boka klipptid till lilltjejen också. Hon är lycklig: springer runt i blå askungedräkt....och leker med dockskåpet: där bor alla just nu, både dockor och pokemons...

Ha en bra dag och jag ber om ursäkt över frånvaron av bilder...jag är ju som ni vet usel på detta. Ska se om jag kan bättra mig...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar