tisdag 28 december 2010

Ka-ching plain eller pocket?

Okej. Jag har sagt att jag inte velat ha pocket dress. Att den är för lik fondan. Som jag har flera av. Jag provade den dock av nyfikenhet..(ja, jag vet curiosity killed the cat....) och lite smal tycker jag nog den var..men inte lika figurkramande som plain. Som jag ju har en i vintage berry just nu som jag är fundersam över om den är felmärkt?? Eller den ska väl vara så...? Det var enorm storleksskillnad på trean och tvåan kan jag meddela iaf. Oavsett har jag fått ett rosa-sug.

Men om ni nu får råda: Vilken av dessa?

Eller:

Fast i dark rose....



Eller hellre rent av wrapen..fast den har jag ju två av nu och flera brukar inte vara vettigt. Så, nu får ni chansen...Vad tror ni man kan använda mest?? Gillar att pocket har längre ärmar...det är ju vanvettigt med dessa halvkorta ärmar nu?? Varför kan de inte vara hellånga som wrapen?? Ja, det är en pre-spring, men den släpps mitt i midvintern så då har jag åsikter om användbarheten i vårt kalla klimat. Tycker nämligen inte om att knöla in ärmar i koftor...T.ex är fondan svår med sin volang längst ned på ärmen...

Nu har jag svamlat tillräckligt. Så, vad tycker ni nu?

4 kommentarer:

  1. Jag provade plain dress idag och var inte speciellt imponerad. Jag ska prova pocket dress nästa gång... jag tror mer på den!!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas att ni har haft en God Jul och att du njuter av ledigheten (jag kan tänka mig det)!
    Jag tycker absolut Ka-ching plain i Dark rose, den är så snygg! Jag såg den på en tjej oh även i ett skyltföster, jag önskar så att modellen skulle ha passat mig. Funderar nu på att köpa den och ha den öppen med något under, men jag vet inte...
    Jag bor Söder om Söder, Årsta.
    God fortsättning och ha det gott!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. Jag säger Ka-ching pocket dress! Men det säger jag enbart för att jag personligen föredrar den på mig själv! Tycker att plain dress är fin med, men den är inte speciellt förlåtande;) Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Plain dress bäst men jag gillar de längre ärmarna på pocket men det kommer bli en plain för mig framöver helt klart.
    Gott nytt år!!
    Kram Ina

    SvaraRadera