lördag 15 januari 2011

Gårdagens och städa-ut-julen-dag.

Lördag. Vilken ljuvlig dag. Eller...ja, om man inte ägnat halva förmiddagen åt att plocka undan julen och kasta ut resterna av granen. Herre Jisses vad barr! Ner med gardiner (låter ju avancerat- men det handlar i verkligheten om två fönster...). Stryka de vanliga, numera nytvättade, hänga upp. Sedan städningen. Dammsuga. Tvätta golv. Och va? Ska vi äta mat också? Maken har burit upp alla kartonger på vinden och slängt ut själva granen. Sedan har han ägnat dagen åt att skruva ihop vår nya tv-bänk! Äntligen har vi inte TV:n på ett gammalt rangligt sidobord med alla andra tillhörande apparater på golvet under! Tjoho!


Någon dagens kan jag inte erbjuda. Så som jag sett ut idag vill jag inte visa på bild. Mysdress, granbarr överallt....i behov av en dusch...nej, ni slipper! Däremot tänkte jag visa gårdagens. Tyvärr ingen spegelbild eftersom jag tog en sisådär 10 kort innan jag gav upp (vartenda kort var supersuddigt- börjar undra om jag skåpsuper utan att själv veta om det?) och bad mästerfotografen (min 6-åring) hjälpa mig. Han var snäll och ställde upp, men då blir det utan huvud (och fötter...)!

Jag älskar dessa wraps! Bara myste på jobbet i den. Fick en massa komplimanger också, roligt. Och jag vet inte varför jag tvekade inför den här rosa nyansen. Nu när jag har haft den på mig så inser jag ju att jag visst passar i den!  Under har jag den vita underklänningen från Joy.  Kvaliteten på den är väl sisådär egentligen. Den blir lite noppig, men inte supermycket och inte så det syns om man nu inte vill ha den som klänning stand alone. Men riktigt så vågad är inte jag....Scarfen är ett fynd från Lindex i somras.

Imorgon ska vi på julgransplundring hela familjen. Sedan fika hos svärmor. En trevlig tradition faktiskt. Yngsta ser framemot att dansa runt granen och påstår att jag ska hålla henne i handen. Jag som verkligen älskar ringdans.... Grabbarna kommer inte dansa. Äldste grabben skulle hellre dö. Han har aldrig gillat det, oavsett hans ålder. (får man säga att jag förstår honom. Har själv heller aldrig gillat dansen kring granen på julgransplundringarna. Minns med fasa när jag var liten. Ville man ha godispåse - ja då var det bara att vara med och tramsa- förlåt- dansa runt granen.) Men jag kan väl offra mig för dottern. En stund.

Ha en skön lördagskväll! Nu ska vi njuta av ost och kex.

4 kommentarer:

  1. Wrapen är ljuvlig:) Även jag hatade dans kring granen som barn;) Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig lovely helt enkelt uuuuunderbar!!

    Hoppas ni haft en mysig o kul julgransplundri
    g.. Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att det finns fler små puritaner runt om i landet.
    Och jag tror också att vi har lite dubbelmoral allesammans i ena eller andra fallet.

    Har provat en sådan rosa wrap och blev dökär, hoppas kunna äga en sådan någon gång (fast när jag väl har råd så är det säkert något annat som lockar mer...)

    SvaraRadera
  4. Du är jättefin! Jag förstår att du fick många komplimanger!

    SvaraRadera