fredag 14 januari 2011

Varför denna mesh???

Jag har en liten avog inställning till m e s h. Jag menar, varför detta när man kan ha en snygg elastisk spets i nästintill vilka färger som helst eller en fin silkesvolang?? Jag skulle slagit till direkt på de "nya chrysalisarna" i.e. " Rocken" om det  inte vore för att de ersatt den fina silkevolangen, den som sticker fram och liksom fixar till kombon: matchar eller avviker, allt efter vad man själv vill. Förgyller en outfit, helt enkelt.
Närbild på nederkanten. (ej dressen men det verkar inte vara någon skillnad: detta är linnet)

Men nu? Ska det synas en puder-färgad/beigegrå mesh "volang"?? Känns inte lika kul.  Vad ska jag då med den till? Anledningen till att jag skulle skaffa flera vore ju att jag då får fler färger att matcha med. För underklänningar som inte syns alls behöver jag ju inga fler. Då fungerar ju alla de andra bra. Plus att jag har från andra märken sådana som är riktigt korta och bara är till för att klänning o dyl inte ska "fastna".

Vad tycker ni? Är det bara jag?


Ikväll funderar vi på att äta ute. Kina-mat förmodligen. Hur vi nu ska får illbattingarna att äta det. Men jag var sugen på att få äta någon annanstans. Och slippa laga mat, jag erkänner!

Ha en skön, slapp fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, inte så snyggt som på Chrysalisen. Jag hade totalt missat detta så jag tackar för att du gjorde mig uppmärksam.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med, det borde vara en kortare mesh-kant men framförallt borde storlekarna vara större önskar jag på denna modell, den fungerar inte alls över bysten på mig oh blir väldigt "vulgär" med just meshen. Tyvärr kan man inte få allt:) jag har lite hopp om nya Dareme istället.
    Denna vecka har verkligen varit fullt upp med att ta igen alla utvecklingssamtal, det tar verkligen på orken...nu är hälften kvar...
    Hoppas att ni hade en mysig middag igår kväll!
    Kram/C.

    SvaraRadera