torsdag 3 februari 2011

Kofta, blus och topp.

Vad göra när man för ovanlighetens skull har en riktig lunchrast? Jo, man går och shoppar lite!

Hittade lite som jag absolut inte skulle hittat annars. En blus från Day i vitt, återstår att se om den passar eller om jag ser ut som ett tält i den, en skirty cardigan från Hunky Dory, älskar den modellen (har en i sand sedan tidigare) i pure white, och sedan en helt otippad, förmodligen fick jag någon sorts ungdomsdragning??(tanten har ålderskris??), rosa top från Tommy Hilfiger med tryck. Jag brukar näst intill aldrig ha toppar med tryck numera, och så köper jag den här! Men färgen var läcker, trycket likaså. Tror den är toppen till jeans.Och går det inte så kan den ju faktiskt flytta tillbaka till affären! När jag provat allt så jag vet hur det sitter ska jag fota och visa (det som går att visa...)
Skirty cardigan (och nej, det är INTE jag på bilden...). Bild från Fabolous living.

Och med färgvalen: vitt, vitt och rosa med blått tryck så inser ni att vårsolen (?) påverkade mig oerhört! Att det sedan blåser hej vilt så jag med mitt något oansade hår säkert inte såg klok ut, det förtränger jag. Sedan är det ju rätt så jobbigt nu också: jag menar det är rena isbanan att ta sig fram på. Kan inte annat än tänka mig att akutmottagningarna har haft extra tryck idag men brutna handleder o dylikt. Det var som att glida runt som en smörklick i en varm stekpanna. Tjoho! I morse fick vi ut och salta och sanda hela uppfarten (skafttomt) för att överhuvudtaget komma upp med bilen... Överallt såg man folk som antingen gick som åsnor med små små steg eller "nästan-trillade". Lyckades själv med att rädda en blivande riktig praktvurpa: med någon millimeter tillgodo höll jag mig på benen, dock vilt viftandes med armar och ben innan!

Jag har en liten fundering som jag ska dela med mig med er senare. Var nämligen inne på Kapp-Ahl också, där kom jag dock ut tomhänt. Av flera skäl. Som jag funderar själv på och ska sortera lite först, innan ni får ta del av dem!


Psst! Frågade sonen igår angående färgen på koftan från By Ti Mo: "Vilken skulle mamma vara  finast i? Vilken är smartast tycker du?" Sonen svarar: Den vita!! Du är så himla fin i vitt mamma! Mmmm, blev ju rätt svårt att tänka sig den champagne-färgade sedan när man blivit smickrad så....  Vi får se senare helt enkelt!

Kram på er, nu måste jag jobba några timmar till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar