tisdag 15 mars 2011

Hur får ni de ratade plaggen att flyga sin kos?

Alltså- vad är bäst att satsa på?

Jag, as usual, hittar alltid mer än vad ögat först ser. Jag har/hade som ambition att köpa endast en eller max två saker från sommarkollektionen. Terry-setet har jag faktiskt förbokat. Galet- visst- men det struntar jag i. I det ögonblicket valde jag bort en klänning. Trots att jag är en utpräglad klänning och tunika tjej. Nu ligger den klänningen och pockar på min uppmärksamhet.....SÅ irriterande. Så hur tänker man- hur stoppar man hjärnan? Ni ser ju från tidigare inlägg att leggingsen i dark magnolia spökar. Att en scarf vägrar lämna mina tankar.

Det handlar väl om självbehärskning naturligtvis.

Sedan så måste jag säga att jag vet ju hur jag blir på sommaren. När jag är ledig vill säga. Då är det inte fina kläderna som åker på. Då kan jag "sjava" runt om jag bara är hemma. Enda kriterierna då är: praktiskt, lagom snyggt och BEKVÄMT.  Och hur nedrans praktiskt är det med wrapar, yviga klänningar (Förutom om man vill dölja något då ;-)  ) sidenplagg o dylikt? Det är därför ett plagg som sundance dress pockar på uppmärksamhet. Hade det varit i bomull hade det redan varit bokat. Men nu- nja, för är det varmt/hett  så inte är det syntet som åker på denna kropp i första hand.

Så hur ska man tänka? Hur tänker ni? Hur prioriterar ni bland "hjärnspökena"? Och när ni väl bestämt er- hur får ni de ratade plaggen att flyga sin kos?


Kram!

6 kommentarer:

  1. Rim och reson existerar inte hos mig. Här impuls-klickas mest;) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är oförmögen att prioritera mina hjärnspöken haha. Köper, säljer , swappar i 190 .
    Brukar lägga upp ratade plagg i bloggen först & sen tradera. ( ibland ångrar jag mej, men då är det ju bara att jaga vidare) ;-)
    Det ÄR farligt med bloggar med inspiration. Enda sättet är att inte surfa runt.....
    MEN... det vill man ju inte, så då får man dras med detta fenomen ;-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  3. Godmorgon,
    ja det är inte alltid så lätt! En varm sommar är det otroligt skönt med en sval sommarklänning tycker jag! En ny sådan finns det alltid utrymme för.. Ratade plagg, tja dom brukar jag inte ens bry mig om att titta på..om den inte dimper ner framför näsan på mig. Nu bor jag ju långt från utbuden då det är betydligt lättare tänker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såg att du, liksom jag, är intresserad av Elouise Cobell i dark berry. Denna färg har INGEN svensk butik tagit in, enligt HK. Kontakta mig, jag kan ha en lösning på problemet!helena@elcentralen.se
    kram!

    SvaraRadera
  5. Sorry, men har ingenting vettigt att komma med... Jag klarar oftast inte att motstå om jag verkligen inte måste! Däremot köper eller behåller jag aldrig något av OM (eller andra dyra saker) som inte sitter 100 %-igt på mig. Tror bästa tipset blir att ge efter :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag köper med hjärtat och är sällan praktisk faktiskt även om jag rent färgmässigt försöker tänka att det jag inhandlar ska funka med det jag redan har. Jag hade inte kunnat motstå denna klänning, har själv förhandsbokat den och vill ha den i den orange varianten också men tyvärr verkar ingen tagit in den...
    Kram Ina

    SvaraRadera