onsdag 16 mars 2011

I give up

Eller ja, för tillfället i alla fall.

Nu har jag förbokat två plagg till. Men sedan tänker jag blunda!! Jag insåg som så många säger, att det kommer ju att hänga där på näthinnan tills man antingen kan skicka sin fokus på annat eller skaffar det. Oavsett vad liksom. Och passar de inte så finns ju faktiskt fenomenet RETUR. Dareme dressen som jag var så glad att jag lyckades knipa en bor ju t.ex. inte här längre. Den passade då inte min kropp.



Men förbokningen innebär också ny dykning i garderoben. För här måste faktiskt saker ut om nya ska flytta in. Det värsta är väl att det helst ska ut saker ur sommargarderoben om man köper nytt dit, och den ligger nedpackad. Vi får väl se vad jag kan hitta i garderoben...

Jag har försökt välja med den omsorgen att det ska kunna användas hemma, på stranden, på kvällen, i affären, i centrum, i stan.....osv osv. Nu kanske jag inte svidar om till terrie dress om jag ska in till stan på kvällen (när hände det senast förresten??), men den kommer att användas mega här hemma det vet jag. Superian kanske inte riktigt platsar som strandset och inte i solstolen i trädgården men för övrigt tar den väl ändå plats? Jag faller normalt sett inte för alltför mönstrade plagg, men de här gillar jag. Att jag sedan redan har Helena loves terry-klänningen i blått hör ju liksom inte hit va? Den är ju för 17 en halterneck...Velade men insåg att jag gillar rosa, jag gillar blått. Men dark pink kändes lite föööör stark rosa, den här gången. Blue it is.

Nu får man väl hoppas att det inte är supersmala ärmar på klänningen. För det lär väl knappast gå att byta till större sedan...

Nu blundar jag.



Kram!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas att allt är bra och att det känns bättre med kollegan! Jobbigt det där, känner igen situationen från i höstas då det var lika för mig...men kollegan fick gå när ledningen äntligen förstod, tyvärr måste det ju ofta gå alldeles för långt innan de förstår...
    Samma här, jag måste verkligen göra en helstädning i garderoben och sortera ut. Annars brakar den:) Har förbokat jag med, men bara två plagg, känner mig lite duktig:)
    Ha en skön kväll!
    Kram/C.

    SvaraRadera