tisdag 29 mars 2011

Jag höll mig!

Fast farao vad vacker den var: Cancun scarf i dk magnolia.....Åååååå. Önskar jag kunde önska mig den i födelsedagspresent....men då är den nog slut. Jag är  i alla fall glad att jag INTE köpte den. Att jag faktiskt höll det jag lovat: inget mera nu!

Vad gjorde jag då i lokala butiken undrar ni? Jo, jag mitt dumma nöt, köpte ju jeansjackan i stl. 3. Har inte använt den ännu, den ligger kvar i påsen. Tog fram den häromdagen och provade igen...farao den är ju rätt stor! Och det är ju ett tag sedan jag köpte den...ingen bytesrätt att räkna med alltså....Nöt- är bara förnamnet. Men, skam den som ger sig. Jag tänker att jag ska i alla fall gå upp och prova en tvåa om det finns. Det finns. Den sitter RÄTT.  Jag pratar med en expedit. Hon lovar inget men ber mig ändå ta med mig min trea och så får de kolla den....Åh, håll era tummar för mig imorgon att de gör ett undantag och låter mig byta! Det är ju inte så att de förlorar på affären....

Ha en bra tisdagskväll: nu ska jag förbereda kvällsmat...maken ringde just och var dödssur för att jag inte sorterat handlingslistan. Okej, jag var också lätt stressad..och inte f-n (ursäkta) hjälper det att ringa och vara sur. Kan man inte be lite trevligt istället? Typ du har glömt att sortera listan, kan du inte göra det och maila mig igen? Hmpf.

5 kommentarer:

  1. Jag håller tummen för dej:) Å jag förstår dej när man får lite citronsura kommentarer:)
    en tröstig Kram kram :)

    SvaraRadera
  2. Åhh visst är den vacker, den lyser verkligen upp, jag fick en massa komplimanger igår när jag bara min Cancun i magnolia, LOVE IT! Den lyser upp i vardagen...

    Förstår att det är såå fullt upp just nu med NP, vet exakt hur du har det (hade lika förra året och året innan)...helt otroligt med alla utvecklingssamtal och omdömen också...
    Min skola har världens dåligaste omdömessystem, det går inte att skriva hemifrån utan bara från skolans datorer och två lärare kan inte vara inne på samma elev samtidigt, utan bara en i taget...helt otroligt! Så konstig arbetssituation...
    Hoppas att det ordnar sig med jeansjackan!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. Håller tummen för att du får byta! Och visst är Cancunen läcker, har precis fått upp ögonen för den:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Såg att du hade en grå kappa från OM i storlek 2 och sökte en i storlek 3? Jag har den kappan och söker själv en i storlek 2, du kanske är intresserad av ett byte?
    Mvh Matilda

    SvaraRadera