torsdag 31 mars 2011

Om ni inte behöver ansöka om pass nu så...

....gör inte det!


Igår klippte jag mig också, far som ett jehu (som Mormor brukade säga) upp till lokala butiken för att fixa jackan, rusar till tunnelbanan, in till min superfrisör (me love! Hon är såå himla duktig- och framförallt ÄRLIG). Därefter direkt till polishuset för att ansöka om pass. (Mitt gick nog ut för evigheter sedan....). Naturligtvis är halva Sverige där och det är 100 (!) nr före mig när jag tar min lapp. 1½ timme senare kommer jag ut, hungrig och dödstrött. Vi äter lunch vid 11 på jobbet och nu är klockan tio i sju....Hemma vid halv åtta, slänger i mig lite fil och en smörgås (äter jag mat då så blir min mage lite tvär...). Ska sedan lägga barn, somnar som en stock med dottern, upp senare och in i badrum, in i säng och vaknar sedan kl. halv sju på morgonen, fortfarande trött....Något jobb hann jag inte med heller. Det får alltså bli ikväll. SUCK.


Jag är så sugen på en Ester Elenora klänning...men...ja, behöver jag den? Eller är det bara gamla vanliga shoppingnerven så går igång? Minzo har den, och de har ju 20% just nu så det är svårt att inte klicka kan jag säga.

Jeansjackan fixad sig, kände nog att ni höll tummarna! Expediten var som solsken en varm dag. Fick byta till stl. 2 fast jag köpte den andra den 7 mars! DET kallar jag service! Nu brukar jag handla där, eller kika in där, så de känner nog igen mig vid det här laget, men ändå.
Fattar inte riktigt att jag kan ha en tvåa i jeansjackan? Den sitter mycket bättre än trean. Och jag har ju med molly-mått mätt breda överarmar och är dessutom lite större nu än vad jag vill. Och de som jag sett prova jackan har ju varit ettor eller tvåor och de har fått, enligt egna utsagor, gå upp en storlek? Nåja, jag har ju inte stor byst, vanlig B här, så det är kanske det? Men även ärmarna är perfekta på mig. Jag är i alla fall nöjd!

Ha en underbar kväll. Nu ska jag lägga barn och sedan jobba och hoppas jag, kanske träna lite på evighetscykeln....
Kram på er !

 Psst! För er som undrar: på min lokala butik så fanns en cancun scarf i dark magnolia kvar...och jeansjackan fanns det 3 i stl 3, en i stl 4 och en nolla eller etta tror jag. Ingen av dem doftade unk. Dessutom hade de lite annat fint. Igår fanns det två cancun:ar....Vem som knep den andra? Jaaaaa... det har jag ingen aaaaaning om...*visslar*

3 kommentarer:

  1. Vad schysst att du fick byta! Håller tummarna att det går som en dans med jobbet ikväll! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du fick byta:) Fixa pass verkar jobbigt......Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det gick att byta, det brukar gälla att prata med "rätt" person så går det:)
    Åh en Cancun, jag anade att du inte skulle kunna hålla dig, de är så underbara!

    Hoppas att det går bra med allt jobb! Dessa perioder är såå jobbiga, nog måste de väl kunna komma på ett system för alla dessa omdömen så att det blev lite mer lika för alla?! Så mycket tid som skulle kunna användas mer effektivt anser jag, inte ta bort omdömena utan effektivisera det.
    Vi har inte "skolwebben" vi har ett speciellt system inom skolan som någon gjort i ett word-program, detta i väntan på de högre upp i kommunen ska ta ett beslut om vilket dataprogram de ska köpa in...helt otroligt enligt mig...
    Min förra skola använde PODB, det var riktigt bra, enkelt och effektivt.
    Jag börjar inse att påsklovet helt kommer att gå till omdömesskrivandet (vilket det brukar) vi ska nämligen nästa vecka (mitt i terminen) byta byggnad...med alla barn, möbler, saker och ja samtidigt ha lektioner...underbar idé! Det var för dyrt att spara barackerna och flytta på lovet...

    Ja du skolans värld, ibland blir man förvånad...tur att det finns så många som jobbar i skolan som gör ett fantastiskt jobb:)

    Kram till dig och ta nu en jobbfri helg!
    Kram/C.

    SvaraRadera