tisdag 5 april 2011

Siden, sammet, trasa, lump....och en fråga om Canna.

Silk sleeveless dress i grey. Verkar inte vara många som gillar just den här färgställningen,  men jag gillar blått och lila och rosa och rött, så den här är nog för mig. Däremot brukar inte silke vara det men jag ger det en chans till, för de här klänningarna har jag sneglat på hela tiden, på Tradera ( de ursprungliga) och de nya.....Känner att jag måste åtminstone prova och se. Den här har nämligen lite av det där-wow!- som det ska kännas när man shoppar. Inte slentriantrist. Vilket jag verkligen ska göra mitt absolut bästa för att sluta med. Koftor är ju fantastiskt vackra...men hur många behöver man liksom?? Nu har jag ju sagt att det är slut och finito med köp, men jag bryter det alltså igen: men...se nedan..! Och dessutom så har jag ju inte provat den ännu så jag vet ju inte ens om den är för mig....(många bortförklaringar här....)

Nu är ju dock devisen här att något måste väck om denna ska bo här. Medan jag väntar på leverans så ska jag fundera på vad som kanske får flytta, om den faller mig i smaken (och storleken...)....Sedan är min tanke också att om den nu passar och är så wow som jag hoppas så kanske jag kan önska mig bidrag till den? Födelsedagen nalkas ju snart...och jag är hopplös på att önska mig saker. Vill hellre skaffa mig dem själv...så jag är alltid så glad över pengar (japp, som tonåringarna...) för då kan det ju bli sådant här extra som ingen annan kan köpa.... Vi får väl se....

Canna-frågan: Sedan undrar jag en sagt, alla ni som har Canna Cardigan, kliar inte den med metallictrådarna?? Och är den högst normal i storlek? Har en kompis som undrade och jag insåg att jag har då ingen aning för jag äger ingen och har inte ens provat en, men ni är ju en massa som har den därute i blogglandia så?

Ikväll blir det kurs (är då inte det minsta sugen kan jag avslöja, men det blir väl bättre, om kursen är bra vill säga...) så jag är väl inte hemma förrän vid nio...Känns inte så kul, jag hoppas att jag kommer kunna hålla mig vaken under själva kursen i alla fall. Så trött som jag är numera, hoppas att de har kaffe (som jag normalt sett aldrig dricker, men för att inte somna kan jag göra undantag....)!

Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Cannan: metallictrådarna kliar inte ett dugg - har iofs inte testat att ha koftan direkt på kroppen :o) men man har väl oftast någon under ändå. Helt normal i storlek tycker jag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har den Silk Sleev less i grey och gillar den mycket, har laciestrap i cabaret och canna i grey till som dagens :)

    Canna kliar inte på mej och då hör jag till den känsliga typen./K

    SvaraRadera
  3. Hej! Nej, den kliar inget alls..inte på mig iallafall:) jag tycker att den är jätteskön och normal i storleken..kram o ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Canna er dejlig blød! Absolut favorit fra denne kollektion ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha en sån där silk sleeveless men kan inte för mitt liv bestämma färg! Stora problem man har;) Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker den blå/grå silk sleeven är klart snyggast! Synd att den inte var för mig :-( Hoppas du får den i födelsedagspresent!

    Cannan är helt normal i storlek och kliar inte det minsta!

    Kram

    SvaraRadera