onsdag 27 april 2011

Vintern är slut = jag får noja på allt som är vitt och ljust....

Och så har jag nog numera svårt att klassa mig som annat än väskgalning....Köpte ju min fina Adaxväska jag visade förut, med 20% rabatt. Den är wonderful! Men så hittar jag den här...Till ett ganska så bara pris för att vara i skinn. Och dessutom lite lagom kul i designen...

Bild från Alvashus.se
Den kostar 999kr och finns i vintage stone och kit. Jag kan inte låta bli att tycka om den....Sedan ser den ganska så stor ut. Kanske kan man ersätta min arbetsväska som jag har på vintern, hemsydd superfin men svart och med mumin dvs mer vintrig...men jag behöver en väska i bra "lite större än A4 storlek" att släpa runt mina papper och annat livsviktigt i... Frågan är om denna är stor nog...och om den har några fack...Förmodligen är den inte tänkt att ha som arbetsväska, vad tror ni? Vill inte heller ha föööör stor väska, då tar jag med mig för mycket jobb hem....

Har lite span på andra fina grejer också...

Hur är det förresten, är Creams kläder stora i storleken? Hur är deras t.ex. stl. 40 om man jämför med mollysar? Som en 2:a eller en 3:a? Vet ni?


Dagens var en gammal härlig goding som jag faktiskt inte haft på länge: 4 continent x-stitch i almost black och vitt, med dolce skirt i cabaret. Matchar broderiet bra. Älskar ju mina x-stitches men eftersom jag, hrrrrmmm...host host, blivit lite större än vad jag vill, så har de inte suttit så bra allihopa. Lustigt nog är de olika i storleken också...på typiskt Odd Molly-manér.... Har inga fina bilder, barnen vägrar att ta och spegeln behöver sig en omgång med putstrasan såg jag så där kan man inte ta några bilder...Men ni är väl vana vid min sämsta sida- att vara usel på att fota outfits... ;-)

Min hjärna försöker också få mig att köpa en 327:a till, som om jag behövde det....igår lyckades jag stänga alla varukorgar utan att handla. Idag slog jag dock till på en sak jag varit sugen på länge. Vad får ni se när det kommer....

Sedan har jag som sagt spanat in en del, Cream har mycket fint just nu och jag är sen sucker för vitt just nu också......men innan jag bestämt mig så....

Ha en underbar kväll! Själv ska jag gå på bloggenad, baka chocolate chip cookies och blåbärspaj till imorgon...

"Be yourself- everyone else is taken"

3 kommentarer:

  1. Jäklar vilken snygg väska!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Väskan är super fin. Har gått igenom allt på Alvas hus men hittar inte väskan? Tack för en trevlig blogg
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  3. Agneta: Den finns under På gång eller på inkommande..minns inte vad det hette....

    Men den ska komma in "i slutet av april" vilket ju är nu....

    SvaraRadera