lördag 28 maj 2011

Blandad kompott

En kopp te. Barn i soffan som tittar på Champions league finalen. Mellansonen slocknar nog snart, äldste håller nog ut hela matchen...Yngsta barnet sover gott i sin säng. Nattad av moi- som nästan somnade också! Maken sitter med barnen och jobbar/tittar samtidigt. Jag satte mig här!

Bild från Factorymalmo.se

Idag var jag inne till lokala shopen och provade Brownies blouse, en blus som jag helt och hållet har valt bort. Inte så dum på faktiskt! Provade den i lite rose. Mmmm- kanske på rea! Just nu försöker jag nämligen se om jag skulle kunna spara ihop till Hunkydorys Miami strut....den dyra, dyra...genom att inse att "små" köp tillsammans blir en hel del...T.ex så blir ju två Brownies nästan samma summa....Eller en Brownie och en 327:a....Eller en himla massa plagg från H&M för den delen...

Samtidigt är det fortfarande sjukt mycket att lägga på ett enda plagg som ändå inte är så speciellt. Hm,hm tankarna går här! Det är "lätt" att shoppa Odd Molly (eller andra märken i högre prisklassen) som vilka plagg som helst, när man väl fastnar, man tycker att "åh den var fin, och den...och den osv." Man höjer sin nivå för vad man anser vara rimligt och plötsligt är som sagt en blus för 899kr "billigt".Knas, knas.... Men det är väl sunt att man då och då ändå tänker på det, antar jag.

Nu ska jag ta en bloggenad och slappna av lite. Imorgon är det dags för fler kalas...och fortsatt städning. Hann inte allt idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar