söndag 29 maj 2011

Utopian eller 327 eller Miami strut?

Det regnar tamefan (ursäkta!) horisontellt  just nu!

Lider så med föräldrarna till äldste sonens klasskompis som har kalas nu....Det klarnade upp, allt var utdukat, så plötsligt bara tvärblåser ett stort svart moln upp och det fullkomligt v r ä k e r ned...nu har det varit sol-regn-sol-regn sedan dessa. Temperaturen är ynka 12 grader....Svårt att tro att de lovar varmt imorgon: 20grader...Men hoppet är väl det sista som dör?

Försökte hinna klart pösjeansen till sonen idag också.  De blev v ä l d i g t pösiga! Han kanske vänjer sig? Hm? Nästa par ska jag smalna av rejält i sidsömmen så tror jag att det blir mycket bättre! (Alternativt byta mönster helt....) Har ingen bra bild ännu, men kanske att jag slänger i en.

Nu ska här bakas lite go fika. Om inte jag gör det lär väl det inte bli något morsdagsfika.....mannen min är inge vidare på att fira sådant (läs: usel)

Sedan tänker jag fråga er: Utopian waist blouse eller en 327:a i vintage dark grey?

Utopian waist blouse. Bild från Countrydreams.se
vintage dark grey. Bild från Countrydreams.se
Vilken är mest användbar tror ni? Jag har också bredare höfter (tycker jag själv iaf) så därför undrar jag om jag ha en sån där waist blouse eller om den bara kommer att accentuera höfterna ännu mera? 327:or har jag redan några (hmhm), men gillar färgsättningen skarpt på denna. Eller ska jag strunta i dem båda...? Och spara till Miami struten - eller är 327:an eller waist blousen mer användbara, ändå?
Miami strut. Bild från Elinmaria.se

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Helt klart 327:an!
    Den andra ser bara pösig ut på något vis.

    SvaraRadera
  2. 327 in the vintage dark grey will be a good choice and will work with many of the styles and colours coming for Fall/Winter. It is nice and very practical. My opinion...
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  3. 327:an utan tvekan! Jag har sett den andra irl, inte provat dock men jag tyckte tyget så tunt och sunkigt ut.
    Jag vet inte om det är 40 par skor helt valfritt men oavsett så känner jag att OM man skulle vinna så skulle man ju kunna dela med sig och glädja andra här i Mollylandia också... för jag hade aldrig i helsefyr heller fått plats med så mycket skor hemma hos mig...:o)
    Om du funderar på tatuering så kan jag säga att det finns ställen där det gör ont satan, och andra där det är hur drägligt som helst att sätta en. Om du vill så kan du maila mig så kan jag maila tillbaka mitt telefonnummer om du vill ringa och få en betydligt bättre förklaring irl så att säga.
    Och du, om det skulle handla om åldersnojja så ligger du rätt fett i lä, maken tatuerade en dam en gång, hon gjorde sin första tatuering som 82-åring!!! Och det blir allt vanligare med personer med en hel massa livserfarenhet innanför västen som sätter sig i tatueringsstolen för första gången...
    Ha en fin kväll! Massa Kram!

    SvaraRadera
  4. Spara till klänningen i stället! Du kommer att sukta ihjäl dig efter den annars:) Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker waistblouse! Den var fin på - och jag tyckte den definitivt trollade bort breda höfter. Dock bör man inte vara så plattbröstad som mig... och jag tror en av de andra färgerna kunde varit ännu finare. Kolla in min provning om du vill: http://oddmollytigern.blogspot.com/2011/05/odd-molly-utopian-range.html

    Kram och lycka till med svåra val ;-)

    SvaraRadera