tisdag 17 maj 2011

Miami strut

Bild från Tintinstyle.se


Den här tunikan/klänningen från Hunky Dory gillar jag. Däremot gillar jag inte priset. Tror jag nämnt det förut. 1999kr för en tunn bomullsklänning??

Just snurrar mina tankar kring om det går att sy en egen variant? Har surfat runt efter vettiga basmönster att utgå från men det är inte lätt. Någon annan sykunnig där ute som har några tips- så feel free to share!
Fotoakuten.se
 Tror att den är jätteskön också. Men som sagt, jag har redan massa fint på klänningsfronten så egentligen behöver jag då inte denna. Vilket förmodligen är det som fått mig att inte klicka. Plus priset då....Men när jag blir frisk så kanske jag ska titta in och se om den finns hos lokala butiken...och vargartat invänta rean...och jag har en bonuscheck också....


Jag hostar vidare. Hade nog trott att jag skulle jobba imorgon men det blir det inget av. Suck. Lär väl vara kaos när jag återkommer. Men att stå och hosta som om man snart kräks är ingen hit när man jobbar med människor runt omkring sig. Plus att de blir ju oroliga....Siktar på torsdag helt enkelt.

Annars har jag suttit och tänkt på vad som ska ut ur garderoben. Det finns fortfarande saker som inte används i tillräcklig grad.  Kanske ska jag prova att swappa en del av dem här, till annat, mer kul? Hmhm.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Visst är den fin! Jag har också tittat på den. Men priset är mindre fint......Kram!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen! Hoppas att det känns bättre i morgon.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Klänningen är verkligen jättefin! Men vansinnigt pris. Är sämst i världen på att sy, så ingen hjälp från mig tyvärr. God kväll!
    Kram

    SvaraRadera