tisdag 10 maj 2011

Sjuk dotter, snörvlig jag, men härlig värme!

Hemma med dottern som fått något underligt, kräktes i går och eftersom jag redan är risig så passade det ju bra att jag tog vab:en. Siter här och snörvlar och försöker få lilltjejen att dricka. Nu verkar det i alla fall ha lugnat sig så jag hoppas att det bara är en endags-variant.

Solen skiner som en besatt- helt underbart- dock är det inte så härligt att sitta i solen när man förkyld, det kan jag lova.

Har istället, förutom att ta hand om lilldamen, surfat runt och letat tyger. Vill sy en frotteklänning själv, men galet vad det var svårt att hitta fin stretchfrotte i metervara. Hittar kritvit, ljusgrön och orange.  Vill nog ha beige eller offwhite. Svårt, svårt.  Är också på jakt efter ett enkelt billigt bomullstyg att testa ett mönster jag beställt. Tror verkligen på mönstret men är så usel på att hitta vuxentyg som jag kommer att gilla på ett färdigt plagg. Tycker t.o.m. att utbudet är lite dåligt. Bara en himla massa mönstrat och vill man då inte ha det så...?

Nu ska jag checka damen igen. Kram!

1 kommentar:

  1. Sommar-förkylningar är inte att leka med:( Krya på er båda två! Kram

    SvaraRadera