torsdag 22 september 2011

Favoritplagg höst/vinter

Koftor. Koftor....och koftor!
 
Koftor av många olika slag, men storfavoriten är och förblir wool mix long cardigan! Har den i blått från The Smart Heart, winter white (årets) och lite military och velvet från förra året. Gillar dem allihopa! Just för att de håller värmen bra och går ned lite över rumpan. Synd dock att årets inte riktigt håller det perfekta måttet! Jag har också en föregångare till "filten" från Vive la Difference: i gråmelerat med marinblått sidenband att knyta med. Den är jättefin men är tyvärr lite väl stor i storleken, trots att det är en etta! Funderar på att sälja den....

Tenfolds har jag bara en i ull, i rose. Tenfold är en modell jag gärna faller för men som ändå inte riktigt kommer till användning...men har i år varit mycket sugen på den i lite powder...



Skor är bra, men jag hittar inga riktigt bra och varma..letar fortfarande efter de perfekta! På hösten är det en fröjd att få plocka fram Noblesse hood coat i blått och chill norwaykappan i grått. Mmmmm. Fördelen är just att den gråa CN är lite sval, medan Noblessen är betydligt varmare och goare att ha när det blir ytterligare lite kallare!

På vintern älskar jag min OM-jacka. Föregångaren till alla overcast- jackor. Min är i chalk och det fungerar, trots leriga barn. Fattar inte riktigt hur men det har iallafall fungerat i två vintrar nu...

Men all-time favorite plagg på hösten och vintern måste bara vara koftor av alla de slag! Först i bomull, sedan i ull. Under det all-time favourites chrysalisar eller dylika underklänningar! Hunky Dorys ess 3tier dress är också härliga att ha på hösten med en kofta!

Dagens var just en brun ess3tier klänning med ByTiMo kofta och beige leggings. Så idag bröt jag mot min "svarta" bas och var alltså helbeige...brun med chalk/champagne helt enkelt! Tyvärr har koftan åkt av eftersom jag var tvungen att ställa mig och steka pannkakor till middag och ville inte fylla den med os...

Kram! Nu ska jag fylla i en excel-fil..."jättekul"...

1 kommentar:

  1. Jag köper gärna koftan om du bestämmer dig för att sälja

    SvaraRadera