tisdag 13 september 2011

Tisdagen redan slut?!

Tänk vad två dagar kan gå fort!

Idag har vi haft en ganska bra dag: vi jobbade med "bakgrunder" när vi hade bildtema hela förmiddagen. Ni vet, de flesta barn vill gärna måla en grön  remsa längst ned på pappret = gräs och sedan en blå remsa högst upp = himmel. Däremellan är det vitt....Vi försökte visa hur man gör: man fyller hela pappret med färg! Vi använde bara blått och grönt: gjorde mark och himmel...Sedan fick de rita med brun färgkrita: en trädstam. Sedan knölade vi hop små bitar av rött, grönt, gult silkespapper till små "bollar". De limmades fast som trädkrona. Ett höstträd blev det alltså tillsist. Jättefina blev det och jag hoppas att de nu vet hur man kan göra en bakgrund!

Min kollega var sjuk idag, så jag fick hjälpa vikarien i den klassen, undrar hur det ska gå imorgon...

Jag är såååå sugen på Suiteheart dress i indigo. Men den var visst liten- man måste gå upp i storlek? Mmmggrrr...Sedan undrar jag om jag verkligen behöver den. Eller är den bara för att pigga upp mig lite? Ska klura lite och se vad det blir. Onekligen börjar det dock bli dags för lite utrensning. Den här gången höst och vintermollysar....!

Jisses vad det blåser idag! Halv storm! Hade tur och fick skjuts av kollega hem- så skönt- sparade en hel halvtimme på det. Därav lite tid till blogginlägg...

Nu ska jag förbereda laxteryakin som vi ska äta ikväll! Har tänt ett ljus också. Mysigt!




Kram!

1 kommentar:

  1. Det är full storm här med:( Du får väl ta och prova en Suiteheart dress och se om den vill bo hos dig:) Kram

    SvaraRadera