onsdag 14 september 2011

Femtusen....

...bokstäver senare!! Vad roar sig en galen lärare med en onsdagskväll måntro? Tja...limmar 25 stycken bokstavsböcker......Först ett alfabet på framsidan...sedan en bokstav per sida.....Några timmar senare så kan jag säga att jag vill inte se ett alfabet som ska limmas på bra länge nu....Är egentligen ingen riktig klipp och klistra fröken. Tycker barnen kan öva på det istället för jag....hahaha. Men vissa delar kan man inte lämna åt dem...försök få 25 ettor att klippa ut rätt, limma på rätt sida i rätt ordning....Näe, inte ens jag tror på det!

Min kollega är fortfarande sjuk och jag försöker planera och rodda för två klasser- ganska jobbigt faktiskt! Jag hoppas att hon mår bättre i morgon. Samtidigt så vill jag inte att hon kommer tillbaka "för tidigt" för då är risken att det blir sämre igen direkt...vet ju hur man tänker när man sitter därhemma och blir stressad av att man inte kan jobba....Man vet ju om kaoset som utbryter...!

Dagens vackra klädsel var Wigwam i velvet. Har hängt oanvänd i garderoben av outgrundlig anledning men det ska det bli ändring på nu. Älskar den färgen, och klänningen tycker jag är så förlåtande och samtidigt vacker. En härlig höstfärg helt enkelt.

Under hade jag underklänning från Unique- sydd efter mina mått- i svart. Det enda jag saknar med den är att den inte är i siden...(jag blir ju statisk som ett åskväder sedan på vinterhalvåret av allt annat...)

Nu måste jag återgå till lite jobb----..........

Återigen- jag är usel på att kommentera hos er nu- men jag lovar- jag läser! Hinner bara inte skriva hos alla trots att jag vill!

Kram allihopa!

"Man kan aldrig göra mer än sitt bästa"

1 kommentar:

  1. En av mina favoriter också! Vilket bra citat du har nederst :-)

    Kramar!

    SvaraRadera