måndag 24 oktober 2011

Jag har blivit med...

 Galaxy Tab 10.1!

Har längtat och längtat. Inbillar mig nämligen att den bl.a. ska kunna ersätta min halvA4storlekskalender på jobbet och kunna synka den med privat kalender så kanske mitt numera lätt usla minne (stress...) kan få lite hjälp.

Jag tänkte så att om jag ändå släpar runt på en jättekalender så varför inte ha en elektronisk liksom? (Att man kan göra en himla massa ANNAT behöver vi ju inte säga så mycket om...humtidum). Insåg dessutom vilken dinsaurie jag förmodligen framstod som när jag halade upp min jobbkalender för att skriva in en bokningstid till optikern häromdagen...tjejen kunde liksom inte  ta ögonen från min "vackra" jobbkalender... Så nu kan jag flasha med surfplattan då.

Ska bara lära mig hur den fungerar....

(Varför jag inte valt en Ipad? Vet ej, men är lite smått allergisk mot alla iphones och ipads etc etc. Må nog vara hur bra som helst- men ALLA har ju dem!! Inte heller så att jag måste vara ensam om något. Men vad jag förstått så är Galaxyn minsann lika bra!)


Läkarbesöket gick "bra" i alla fall. Ja, jag fick en remiss men -pust- ingen sjukskrivning. Vet att det låter kanske galet att säga så, men jag har verkligen fasat för att det ska hända. Förmodligen vore det bra (?) men panikkänslan jag får när jag ser allt som jag då ÄNDÅ måste göra när jag återkommer....huvva säger jag bara!  Det är ju inte så att ev. vikarie tar samtalen t.ex. Snarare orsakar de kaos....som man måste fixa när man då kommer åter....Nä, blä. Hu.

Nu ska jag på liten bloggenad, hinna duscha innan kvällens måste: CSI! Lööve!

Kram på er alla!

1 kommentar: