söndag 23 oktober 2011

Kan man...

...vara pirrig för att träffa en läkare i min ålder? Då menar jag inte att han skulle vara dösnygg eller så utan att jag är så nedrans dålig på att verkligen säga allt som inte är bra....Tycker att det känns så puttigt när jag väl är på plats....(och någonstans långt inne finns en djup rädsla för att han ska säga att jag nog borde vara hemma ett tag- sjukskriven eller så- får panik bara jag tänker på det!!)

Så jag tog en tur i blogglandia för att fördriva tankarna lite.

Idag har jag rensat ut sommaren helt- och plockat in hösten- och vintern- i garderoben. Även sommarskor (japp- har inte hunnit tidigare) har fått åka in i klädkammare och ut med boots och stövlar. Dock är det ett drygt jobb- tar massor med tid- och är urtrist. Även om jag intalar mig att det nog blir så bra så bra och himmelens vad duktig jag är som gör det så noga!

Knallfint väder var det också och det fick mig att längta efter ledighet och böcker. Jag har alltid älskat att läsa böcker, bryr mig inte så mycket om vad dvs "fin"litteratur eller ej bryr jag mig INTE om, utan jag läser det jag själv vill läsa, vad det än är för genre, kategori etc.  Nu har jag inte en oläst bok härhemma så jag ska nog ta en liten tur till Bokus eller Adlibris om en stund. Har ni några tips på böcker NI tycker är bra?

Nu ska jag ladda upp inför imorgon och nya lektioner....måtte klassen vara allt annat än vad de brukar vara på måndagar....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar