torsdag 27 oktober 2011

Vinstvarning?

Fick igår höra av någorlunda insatt kollega på jobbet att Odd Molly vinstvarnar. De har tydligen sålt betydligt mindre än förväntat och det förklaras bl.a. av kvalitetsbristerna i plaggen. Intressant i sig, då det ju är något som bloggare och andra påpekat om och om igen. De har i alla fall förlorat en del marknadsandelar. Kollegan hade hört att det också berodde på att man upptäckt vid kontroller på fabrikerna, att tygerna etc var av EXAKT samma kvalitet som de som syddes för Indiska. Med den skillnaden att plaggen på Indiska kostade 399kr och OM något mera... Alltså, tygerna var desamma. Det som skiljde var naturligtvis designen.

Kollegan menade även hon tyckte att det var Per Holknekts fel, delvis. Att han blivit för girig, något han tydligen hamnat i vid flera tillfällen förut (kan inte hans företagshistoria innan OM så jag kan inte uttala mig om detta själv) och då till sist bara velat få ut så mycket pengar som möjligt.

Jag tänker inte gå in i detalj eller i en lång diskussion kring detta. Finner det dock intressant att det här ändå händer, om det nu stämmer. Till saken hör att detta inte är en av de, hur ska jag säga, mindre trevliga ang detta-kollegorna.

Annars har ipadskydd landat. Och det var inte lika fint som jag förväntat mig, tyvärr, jag tänker returnera det om ingen annan här är intressent. Hör i så fall av er i kommentarsfältet asap!

Igår tillbringade jag kvällen med att sy ett eget skydd. Inte helt perfekt är det. Men det fungerar just nu. Vissa produktutvecklingsidéer har jag dock. Ska fundera vidare och kanske syr jag en ny när jag klurat klart. Den nuvarande ska jag fota så ni får se.

Ha en bra kväll, nu ska jag kurera min ömma hals och den eviga huvudvärken.

Förresten, borde inte en läkare ta prover på t.ex. cancer även om många av symptomen tyder på t.ex. stress? Jag menar, tänk om det INTE är bara stressen utan något sådant där läskigt som det handlar om? Lite orolig blir jag ibland.

Kram!

1 kommentar:

  1. Var det inte fint? Synd......
    Jag tror nog också att dom har blivit aningens giriga på OM. Vissa prishöjningar är inte berättigade alls.....
    Sen kan man nog inte bara skylla på Holknekt, han är väl inte ensam om att bestämma. Kram!
    (Blir lite orolig när du börjar prata cancer här förresten!)

    SvaraRadera