fredag 11 november 2011

En kofta, ett klick, en present och garn-iga tankar (med inslag av ånga...)

Den här blir jag mer och mer sugen på. Just för att den är så där "basig" som jag just nu vill ha. (=trist i vissas ögon- men jag hävdar att dessa plagg behövs...vill inte känna mig som en julgran med allsköns färger och mönster på en gång.) Men samtidigt känns 1300 spänn lite saftigt för denna tunna kofta...Oroar mig för att kommer att frysa i den också? Har försökt leta rätt på en ersättare men hittar ingen- i något märke. Så tittade jag i en Drops design (garner och mönster) katalog på nätet...oja, där finns det modeller ....synd bara att jag inte kan sticka....!

Kom in på garner idag då jag varit och köpt presentkort till lillasyrran som fyller år idag men firas imorgon. Sedan får hon ett arbete också- i ett svagt ögonblick lovade hon mig att sticka en sjal..om jag fixade stickor och garn...och det gjorde jag idag....Så nu ska vi se.... :-) Min förra "arbetssjal" blev ju stulen av någon på jobbet, så ersättare har letats länge, vill inte ha en dyr sak där pga vad som hände med den förra heller. Så nu var det kampanj på det garnet jag smygtittat på och då passade jag på...Hoppas nu syrran håller sitt löfte..annars har jag ett nytt projekt att försöka lösa....Kanske kära mor?

Annars kämpar jag på med mina minimormorsrutor i en miljard färger...det som ska bli en "scarf-som-passar-till-allt". Jag tror på iden...däremot undrar jag hur jag ska sy ihop alla rutor- sy eller virka? Och vilken färg ska jag använda?!

Nu ska jag röja lite i köket...

Psst! Besök hos stresshanterare (?) var...intressant? Efter en gång så kändes det iaf inte som om det var något nytt under solen. Men det var ju första gången. Vi får se hur det känns efter kanske två gånger till. Är det inte givande då..ja, då vill jag antingen byta människa eller så får det vara. Måste finnas något annat då.

KRAM- och ha en skön fredagskväll...

(är sugen på att basta också- fryser så in baljan idag!)
Bild från Bastubutiken.

(Klicket? Ja....ett velourplagg. Ni får se sedan. Men det är INTE OM denna gång. Priset var dock ok med rea...)

1 kommentar:

  1. Jag har en svart sån kofta och den är ljuvlig! Slå till! I min skadade hjärna var den värd pengarna;) Kram!

    SvaraRadera