torsdag 10 november 2011

Hm....

En skomakare, en riktig, jag besöker ibland eftersom han kan fixa till det mesta med skinnskor, tittade på mina primeboots en dag och så sa han att de är dåligt sydda i sulan...Med det priset!! Jag funderade lite och undrade om han kunde visa vad han menade: jo; sömmeni i sulan är inte nedsänkt i sulan....den ligger på sulan liksom...Och han menar då att även om tråden är stark så slits den ju då vi går direkt på själva sömmen! Låter ju faktiskt ganska riktigt, måste jag medge. Så hem och kolla in min ljusa Primeboots....visst fasen stämmer det! De nöts ju PÅ SÖMMEN! Det ska bli intressant att se hur länge de håller, enligt mig borde ett par skinnskor i den prisklassen hålla i många många år... Nu ska ju Primebootsen vara sydda enligt någon specialsöm-Goodyear, men vad hjälper det om sömmen i sulan slits ned- vad händer då? Lossnar sulan?

Nåja, det var dagens fundering!

Imorgon ska jag iväg och dryfta min stressiga tillvaro med en expert som jag hoppas ska kunna hjälpa mig att få lite rätsida på saken! Ska bli intressant att se hur det är tänkt att fungera...Lite skeptisk blev jag när det skulle bokas tid..."Ja det kan ju bli på dagtid". Jag: "Men det bara går INTE!!"Jag kan inte ta ledigt på dagtid, har ju förklarat vad jag har för jobb... Första tiden jag fått är i morgon, och för att vara en person som ska hjälpa folk att minska sin stress, hantera den bättre så förvånar det mig att hon förväntar sig att jag ska packa ihop och rusa ifrån jobbet och ta mig till henne på 45 minuter...Låter ju rätt bra...men om man betänker att jag då verkligen måste "kasta" ut barnen ur klassrummet (inte lätt med ettor kan jag lova) lämna allt = inte kunna förbereda något inför MÅNDAGEN, så förstår ni att det är inte helt komfortabelt att gå då....Så jag kommer att kräva att få tider som jag inte behöver stressa till. Känns ju motsägelsefullt att behöva stressa för att hinna prata med någon om hur man ska hantera stresseen....Moment 22 liksom...

Nu ska jag bloggenada lite och kika runt. Kanske något omdöme idag. Är piggare idag än vad jag var igår-somnade som en stock, vaknade kl. 01.50 av hostande dotter, medicin distribuerades och jag somnade om...Vaknade en halvtimme efter klockan satt igång, hur lyckas man med det?, så lite bråttom blev det ändå i morse...

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Hej bruttan! Har letat Crem-kofta åt dig på lunchen i dag men dom var slut även här. Tyvärr! Kram

    SvaraRadera
  2. Å så synd, men stort TACK ändå Linda!!

    Säg till om jag kan hjälpa dig på något sätt!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med mycket stress..hoppas du får sova gott i natt utan avbrott.

    Kramar!

    SvaraRadera