torsdag 15 december 2011

Hur motstår man valfritt plagg i en hel butik för 1kr?

Ni vet den där "tantbutiken" jag nämnt förut, den jag endast kommer till då jag klipper mig eftersom min frisör ligger precis i närheten.

Tantbutiken är värd att gå in i. Dels har de trevlig personal (iaf de jag har pratat med, och särskilt en av dem är riktigt trevlig) För det är minsann inte bara tantkläder därinne. Nä, det är en massa annat bl.a. Desigual och By TiMo.

Eftersom jag insett att butiken är värd ett besök när man ändå är i krokarna så går jag numera gärna in där varje gång jag klippt mig. Så även idag alltså. Hade inte tänkt köpa något speciellt men det är roligt att titta. Vad har de då för kampanj just nu då? Jo, köp ett plagg till ordinarie pris (det mesta i butiken är till ordinarie pris så det är inget ljug-erbjudande) så får du köpa "nästa" för 1kr!!! Jamen herregud ni förstår ju att man tittar lite extra noga!

Tro det eller ej, men jag hittade en By TiMo klänning som nog platsar in som lagom-klänning till imorgon! Och visst passar man då på att köpa en TiMo-underklänning för 1kr....Vore ju näst intill skamligt att INTE göra det! Så jag känner mig väldigt nöjd idag! Både hyfsat frissad (jag sparar ju ut håret så det går liksom inte att se riktigt bra ut under tiden oavsett hur duktig min kära frisör är!) och med klädseln inför imorgon kirrad! Bara sådär!  :-)



Annars har jag migränhuvudvärk på G. Jättekul....Så nu ska jag natta barn och så ta det riktigt lugnt sedan.

Måste bara berätta en alldeles underbar sak:

Idag kom mellansonen hem med ett brev till tomten.

"Hej tomten! Jag önskar meg en onepce. Jag heter xxxx." Gullunge. Tänk så praktiskt och bra då att ha en mamma som kan sy och då hjälpa käre tomten att uppfylla denna önskan. Bara tygerna kommer i tid. Och mönstret. Jag beställde i går kväll. Men det lovar gott då det redan idag kom mail med att de skickat, så snabb leverans har jag aldrig fått förr från det stället. Så nu ska bara posten göra sin del....

Ha en skön kväll allesammans!

1 kommentar:

  1. Usch för migrän:(
    Låter som en bra butik den där tantbutiken:) Kram

    SvaraRadera