tisdag 6 december 2011

Inför julfest.

Det kostar skjortan att skaffa skjortor....

Idag var jag tvungen att shoppa lite åt barnen. De har naturligtvis växt allihopa sen förra julen och vintern. Så alla skjortor och klänningar är by default för små. Till mellankillen finns givetvis lite att ärva från äldste sonen men allt är inte i "finskjorte-skick".

På jakt alltså. Utbudet är inte enormt direkt. Och det alla vill ha är ungefär samma sak så det gäller att vara snabb! In på Lindex och döm om min förvåning när jag hittade allt där: två skjortor till äldste, en svart med lite glitter i, en svartrutig med slipover (västen- heter den så?) i svart , en helsvart skjorta till mellankillen med silvrig slirre. Dottern var det värre med. Det får vara måtta på det hon ska svassa runt i. Det ska vara lekvänligt och skönt. Hon är lite känslig för stela och kliiga material...Hittade till sist en Fixklänning i röd velour men med lyster. Hon blev nöjd. En odd molly copycat blus i rött till henne blev det också. Och glittriga strumpbyxor förstås. Allt är numera provat och godkänt. Skönt....men billigt blev det då inte. Fast jag fick ju en del för pengarna förstås: tre skjortor, en slipover, tillhörande slipsar (2st), en vit långärmad tröja till tösen, en julklänning, ett par strumpbyxor, en blus/tunika och ett Bamse-nattlinne: Totalt: 1400kr. Pust! Dottern behöver väl ett par extra strumpbyxor om det händer olyckor eller så. Men annars är det klart- färdigt- set!
Den här -fast i rött...finns tyvärr inte på bild på lindex.se
Till äldste sonen- hela kitet
Nattlinne till dottern...soves i just nu...

Vad ska då den lätt korpulenta (....) mamman har på sig då? Som är snyggt men juligt. Som har stil. (som man ser mindre ut i....) Tja...jag hittade en klänning på MQ...får prova här hemma och visa maken. Kanske har jag tagit i....eller så är jag för vågad. Den ÄR snygg på...men den är ganska bar i ryggen....Går det på en gammal stofil som jag eller är det bara patetiskt? Lite blingbling behövs till också, fast det har jag. Dock skulle jag gärna vilja ha ett halsband som är snyggt på ryggen om ni förstår vad jag menar....
Den här är INTE den jag köpte...men är den snygg? Kan inte bestämma mig för om den är bra eller för mönstrad...

Är jättetrött i dag. Borde ha skrivit åtminstone 2-3 åtgärdsprogram men jag bara orkar inte. Får väl bli imorgon. Eller på torsdag. Sedan måste det vara klart! Men vet ni vad, det var lite vitt i morse- det lovar gott- däremot måste jag lösa ett halsduksproblem: de glipar alltid bak i nacken och jag fryser som tusan- har ni några bra tips här? Vad ska jag ha som inte kliar eller sticks och håller värmen- och inte lämnar äckliga kalla glipor i nacken....(kan så vara att jag är dålig på att "svepa rätt"- eller ? Men jag får iaf inte till det...)

Kram- nu ska jag på kort bloggenad innan jag ska kasta mig i säng!

1 kommentar: