lördag 14 januari 2012

En väldigt blåsig lördag anno 2012.

Jätteskönt med lördag. Sovmorgon.... Sov som en stock och vaknade inte förrän kl. halv tio! Käre maken hade tagit hand om morgonruljangsen. Så skönt!

Sedan blev det städning för hela slanten- hur är det möjligt att en hel familj kan stöka till så mycket?! (För att inte tala om den mängd smutstvätt som ackumuleras....) Eftersom vi skulle få fikabesök vid halv tre så var det bara att köra hårt och vi bestämde enhälligt att vi skulle vänta med att plocka ned alla julsaker tills imorgon eftermiddag. Jag tillhör de som inte kommer att sakna själva julsakerna, men dock alla ljusen. Ljuskällorna under julen är så mycket mer mysiga i mörkret än det fönsterlampor som finns. Men skulle ända inte drömma om att låta adventsljusstakar och dylikt stå kvar i fönsterna efter helgen. För mig är det tvärfel.

Efter fikastund så lagade maken och jag lite wokmat: grönsaker, kyckling, räkor och nudlar (specialvariant som är godare än de vanliga vi hittat förut) och lite vitt vin till det. Inte illa.


Nu är barnen nattade, det väntar ett pampiece mönster på mig, och 3,8 meter tyg. Nu ska det visserligen bli två pampieces av det, men att hantera 3,8 meter tyg, 140 cm brett är rätt bökigt. Särskilt när man gör det på begränsad yta på  vardagsrumsgolvet....Tror jag tar och klipper till imorgon istället...

Längtar efter min gås och min vintervita överdel.....Hoppas de dimper ned på måndag!

Nu ska jag ta en liten bloggenad och sedan dimpa ned i soffan en stund.

Kram och ha en skön lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar