tisdag 10 januari 2012

Med mörkblå himmel, sol och gnister

..började jag min andra dag.

Barnen var alldeles osedvanligt lugna (7 stycken kom för sent också....mutter mutter)- men det tog de igen senare under dagen...hahaha. Vi pratade värdegrundsfrågor, ritade och berättade om något man gjort under lovet- stort som litet, lika värdefullt- och gjorde egna bokmärken till våra "lådböcker".

Saknar mitt blädderblock. Men teknikens under sitter ju i mitt tak...insåg idag när jag satte på den andra projektorn att de var av samma märke = fjärrkontrollen fungerade till den nya också...För plötsligt surrade det till och den var igång... Visserligen inte ihopkopplad med datorn vad jag kunde se men det ska vi nog ordna. Fick genast inspiration till att göra lite egna roliga repetitionsövningar i matten och läsövningar!


Nu har jag terroriserat er med jobbsnack. Släpper det nu och mitt dåliga samvete för att jag inte fotat klänningen ännu...hmhm. Men det kommer (bilden alltså- det dåliga samvetet struntar jag i).

Annars mår jag inte så bra- har sovit uselt de senaste tre nätterna och nu har jag huvudvärk och ont i nacken- stelt som bara den. Därmed avslutar jag den här dagen och vi ses imorgon hoppas jag!

Kram.


Hm...kan man virka med stel nacke...? Vill ha min specialscarf klar....snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar